HÄRLIGA UNGDOMAR PÅ BESÖK

Matilda och hennes kompisar kom från Pörkenäs strax innan midnatt. Då klädde de om och for på nattsim. Därefter njöt de i den varma bastun.

Morgonmål.

De pratade, skrattade och lyssnade på lovsångsmusik i bastun.

När jag tyckte att ljudet blev aningen för högt gick jag dit och knackade på och sa på skoj att nu kommer "polisen"  (alltså jag menade mig själv 😊) och nu får ni lite dämpa både musik och era röster så ni inte stör farmor och farfar eller grannarna som sover.
Men ungdomarna (åtminstone några) trodde att jag menade att riktiga polisen kom 😅 att ev grannarna hade ringt polisen. Vi skrattade gott efteråt.

Svärföräldrarna hade sovit riktigt gott, endast hört när bilarna kom på natten, så det var lungt. Grannarna har inte hört av sig så vi förmodar att de inte stördes.
Två av ungdomarna åkte hem senare på natten medan fem stycken (plus Matilda) sov över. 

I morse fick vi bjuda dem på brunch.


Jan stekte våfflor samt rostade bröd.


Våfflorna uppskattades verkligen av oss alla. Våfflor hör till vårt villaliv.


Jag kokade kaffe och dukade fram.

Två ungdomar behövde åka hem efter brunchen medan de andra stannade hela dagen.
De har simmat, bastat och haft det skönt och trevligt.

Vi har bjudit på både uppiffade rester samt nygrillade delikatesser (det rimmade fint 😉).




Och till klockan 17 åkte de iväg, då skulle de på gudstjänst och picknick till Svedja.

Pojkarna har inte varit hit idag, de åkte med flickvänner och ett helt kompisgäng till Kalajoki på sin årliga frisbeegolf tävling 👍.

Nu skall jag gå i bastun och sen skall vi börja packa ihop och bege oss hemåt.
Imorgon skall alla ungdomar i huset samt Jan på jobb. Jag börjar min semester och börjar dagen med ett besök hos massören.

Jag smakar ännu på ordet SEMESTER och den första smaken är riktigt god. Jesus hjälp mig/oss att prioritera rätt på semestern.


TACK JESUS FÖR EN TOPPEN MIDSOMMARHELG UTE VID VILLAN.

VI VET ATT FÖR DEM SOM ÄLSKAR GUD SAMVERKAR ALLT TILL DET BÄSTA, FÖR DEM SOM ÄR KALLADE EFTER HANS BESLUT (Romarbrevet 8:28).

Kommentarer

  1. Jag tycker om att läsa om Camilla Wilhelmsson, bloggen, för hon jobbar på villa skata

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023