BULLAR

I dag har jag bakat och det var första gången jag försökte mig på att grädda kanelbullar i vår nya varmluftsugn, vilket inte gick så bra.

Bullarna till höger gräddades med varmluftsugn och de blev torra och fulla av sprickor.

Jag ställde in ugnen på "vanlig ugn" och då blev bullarna fina, mjuka, saftiga och gyllenbruna, de till vänster på bilden.

De stora klumpiga bullarna i mitten är de som fick flytande smör (eftersom smöret var skarpt skulle jag värma det en liten stund i mikron, men det blev en för lång stund) och det rann liksom ut, både smöret, degen och allt. 

Men hur än bullarna ser ut kan jag nog lova att de blir uppätna.

Jag hade bakat klart och vi hade ätit och städat undan när svärföräldrarna kom på besök. De kom riktigt passligt och blev bjudna på nybakta bullar med mjölk (eller vatten).

I morgon bär det av på husbilsresa, i några dagar. Barnen/ ungdomarna är ju hemma och sköter om hus och trädgård, kan jag ju hoppas åtminstone.

TACK JESUS FÖR GODA BULLAR.

ARBETA INTE FÖR DEN MAT SOM TAR SLUT, UTAN FÖR DEN MAT SOM BESTÅR OCH GER EVIGT LIV OCH SOM MÄNNISKOSONEN SKA GE ER (Johannesevangeliet 6:27).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023