FÖRSTA FÄSTINGEN

I går under kalaset fick Hugo sitta i svärmors famn en stund och bli kliad, så skönt. Då upptäckte hon en fästing som satt fast på honom, årets första.

Först när jag duschade honom i dag (i värmeböljan som vi hastigt fått) fick jag bort den.

Hugo njöt efter duschen, när han hade fått svalka sig. Det blev inget "fönas" utan han fick torka i solen. Han rusade runt på gräsmattan och lade sig sen skönt på filten medan jag fortsatte med rensandet av häcken.

Jag hann nästan bli klar, med baksidan. 

Nu drar både jag och Mattias iväg på kvällsskifte.

I FRID KAN JAG LÄGGA MIG NER OCH SOVA,TY DU, HERRE, LÅTER MIG BO I TRYGGHET (Psaltaren 4:9).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023