TVÄRA KAST

Ibland bjuder livet på tvära kast. Ena stunden äter man tårta med familjen och skrattar och har det gott, i nästa stund har man ingen lust alls att äta tårta och skrattet är långt borta.

Dagens söta.

Vaknade av att telefonen ringde strax efter klockan sju. Första tanken var att nu har det hänt något, någon när och kär har kanske fått åka till sjukhuset. Men tack och lov så var det inget sånt samtal, denna gång.

Det var jobbet som kallade och jag fick ställa mig iväg. Det blev ett kort inhoppsskifte denna gång, klockan tolv kunde jag åka hem igen.


DAGENS SÖTA
Lördag betyder att jag unnar mig något sött och gott och idag fick det bli marängtårta.
Matilda gjorde den. Hon gräddade marängen och fyllde den med grädde (havregrädde) färska jordgubbar och en gul kräm som hon kokade. Hon garnerade med mera grädde, bär och choklad (mjölkfri).

Mums den blev en riktig succé (men nog för söt för mig).

Och fint hade hon dekorerat den.

Vi har haft en toppen skön vecka med värme och sol. Men i dag regnar det, men det känns också riktigt skönt.
Jag har liksom de andra här i huset slappat med min skärm, fotbolls EM var ordet.
Men jag har sett på Skärgårdsdoktorn, som nu går på Yle arenan. En gammal goding.
Men dagen slutade inte där.

TVÄRA KAST
När regnet höll upp tog jag en promenad med Hugo, strax efter klockan 17. 
Där mitt i skogen fick jag samtalet som jag trodde att jag fick imorse. En när och kär var på väg till Vasa med ambulans, igen.
Livet är tufft och svänger tvärt ibland.
Just nu är det tungt men vi får lämna vår kära, min älskade pappa i Herrens helande händer även denna gång.

BÄR HONOM DU HERRE, BÄR MAMMA OCH OSS ALLA. 

STÄNDIGT, NATT OCH DAG, TÄNKER JAG PÅ DIG I MINA BÖNER (2 Timoteusbrevet 1:3).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023