DET BLEV INTE FEM I RAD

I dag har jag tillbringat så gott som hela dagen ute i det härliga vädret. Jag har målat alla odlingslådor med brun träolja.

Också de nya.


Och jag har fortsatt med häckrensandet.


Och jag har dragit upp blommor och planterat i krukor, liksom denna.


Här får den växa till sig.


Vi har haft 25 grader varmt i skuggan, alldeles för varmt för en hund. Även om vi försökt hålla oss i skuggan på våra rundor med Hugo så har han inte orkat gå långt. 

När det blev skuggit på eftermiddagen tog vi en längre promenad. men även fast jag hade vattenflaskan med till Hugo och han drack flera gånger så orkade han inte gå den sista biten, utan jag fick bära honom.

Nu njuter Hugo här inne i sängen.

Det blev inte fem goda nätter i rad för mig.
Jag sov i natt men inte bra och inte länge, sömnsaldot blev sammanlagt 4 h och 23 minuter.

Men eftersom jag fått sova så gott i fyra nätter i sträck nu här innan så har jag inte kännt mig så jätte trött idag. Det har varit skönt och avkopplande att pyssla på ute i trädgården i egen takt.

Jag fick besök av en bekant som kom förbi. Vi satt och pratade om både det ena och det andra. När jag berättade om mina sömnproblem sa hon: Precis så där har jag hållit på också. Så vi hade en hel del gemensamt att prata om.

TACK JESUS FÖR EN FIN DAG. NU BER JAG OM JÄMN MARK, OM EN NATT MED MÅNGA TIMMARS SKÖN SÖMN.

LÄR MIG ATT GÖRA DIN VILJA, TY DU ÄR MIN GUD. MÅ DIN GODE ANDE LEDA MIG PÅ JÄMN MARK (Psaltaren 143:10).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023