FEM DYGN TILLSAMMANS

I dag klockan 13:30 åkte vi iväg, och vi har nu fem dygn tillsammans.
Och naturligtvis åkte vi först till vårt favorit ställe, Tuuri.


När vi satt i bilen upptäckte jag plötsligt att Hugos halsband var nästan helt av, det hängde i två trådar.


Tack Jesus att vi märkte det innan en olycka skulle ha kunnat ske.

När vi hade kommit fram och fått vår plats for vi direkt till Musti och Mirri och inhandlade ett nytt halsband (även om vi har ett helt nytt, men det är hemma) och vi köpte även en sele till Hugo.

Hugo i sele.

Här är vi nu och det känns så bra.
Att bo på en stor camping som denna skall man inte göra om man lätt retar upp sig på ljud /oljud, människor, massor av barn, hundar m.m. 

Vi trivs att få vara mitt i, promenera runt eller sitta ute och se på folk som kommer och går och prata några ord med ex grannarna.

En sån har jag ätiti idag.

I kväll satt vi ute tills det blev kallt eller rättare sagt jag "låg" den sista halv timmen under filten, och den uppvärmda asfalten värmde skönt genom mattan. 


Min rygg har varit så bra i flera månader men nu när vi satt i bilen kände jag att den inte riktigt gillade det. Och när jag böjde mig ner för att sätta kopplet på Hugo när vi skulle gå en runda här ikväll kände jag att det rev till i ryggen.

Typiskt så har jag varken vetedyna, tens eller muskelavslappnande medicin med, för det har jag ju inte behövt använda på så länge.
Jag slängde in det jag hade, två panadol och bad en bön.

JAG BER NU JESUS ATT MIN RYGG BLIR HELT BRA EFTER NATTENS VILA. 

När ryggen är bra går det fint att busa med Hugo.

Och jag avslutar med ett bibelord som passar alltid och speciellt för dem som bor på en stor och livlig camping.

..... HA TÅLAMOD MED ALLA. SE TILL ATT INGEN LÖNAR ONT MED ONT. STRÄVA I STÄLLET ALLTID EFTER ATT GÖRA GOTT MOT VARANDRA OCH MOT ALLA MÄNNISKOR (1 Tessalonikerbrevet 5:14-15).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023