APRIL ÄR HÄR

Du som gillar Mignon ägg liksom jag, nu finns det även en vit sort.
Du som gillar vitchoklad gillar säkert också den här.



Jag fick smaka ett som efterrätt i söndags.



APRIL APRIL
När det är 1:a april får man ju luras, eller hur, liksom Jan och Matilda försökte lura mig i söndags.
När jag kom hem från kyrkan hade Jan maten klar och på bordet stod även varsitt Mignon ägg i en äggkopp (i en tuttflask kork).
Jag förklarade att jag ju inte skulle ha någon söt efterrätt och att nu är inte mitt sockersug lika starkt längre så de får gärna äta sina medan jag står över. Men när jag hade sagt det så var det ändå något i deras miner som avslöjade dem, och jag gissade precis vad de sysslat med.
De hade satt det blåa klistermärket Fazer på ett vanligt kokt ägg😊.
Så till efterrätt åt jag ett vitt ägg, ett vanligt kokt hönsägg medan de andra åt sina nougatägg.


LURAS, LJUGA, VARA OÄRLIG
Det kan vara skoj att lite luras på 1:a april, speciellt för barn. Men att vara oärlig på riktigt, ljuga och hålla tillbaka information det lönar sig aldrig.
En ärlig människa kommer att få sin segerkrans från Herren själv en dag.

Inför Gud kan vi aldrig ljuga för Han vet allt om oss. Han kan t.o.m läsa våra tankar och våra känslor, vi får komma i håg att för Honom är ingenting omöjligt.
Inför Gud skall vi alltid vara ärliga. Säg som det är och dölj inget för det skadar bara dig själv.
Jag har alltid tyckt att det är så skönt att Han vet allt om mig, för då liksom erkänner jag redan där min synd och Han kan börja jobba med det som är fel i mitt liv.

Vi ska vara ärliga både mot Herren, mot människor och även mot oss själva.

Ps Jag blev också lurad på jobbet ikväll😉.


GODNATT
Som sagt jag har jobbat idag/ikväll kl.14-20, och nu fick jag gå ännu ett steg i nya uppgifter och det har gått helt bra men nu är jag nog så trött i hela kroppen och kanske mest i huvudet som verkligen har fått jobba för att klara av att hålla alla bollar i rullning så att säga😉.

Men jag kan bara säga att jag älskar detta jobb, och min bön är att jag ska få jobba just där till hösten.



VI ÄR NÄMLIGEN NOGA MED ATT GÖRA DET SOM ÄR RÄTT, INTE BARA INFÖR  HERREN UTAN OCKSÅ INFÖR MÄNNISKOR (2 Korintierbrevet 8:21).

RÄTTFÄRDIGA LÄPPAR BEHAGAR KUNGAR, DEN SOM TALAR SANNING BLIR ÄLSKAD (Ordspråksboken 16:13).

SKAPA I MIG, GUD, ETT RENT HJÄRTA OCH GE MIG PÅ NYTT EN FRIMODIG ANDE (Psaltaren 51:12).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023