EN FIN KONSERTKVÄLL

Både min man och jag tycker om musik och sång, men alltför sällan kommer vi oss iväg på dylika tillställningar, men ikväll blev det av.



I december hade Jan's jobb julfest i Helsingfors och de var på julkonsert med acapellagruppen FORK och de var otroligt bra.
När Jan fick höra att de var på kommande hit så bokade han biljetter, och jag tackade inte nej.

Så i kväll har vi fått uppleva Fork här i Jakobstad i Campus Allegro.


Salen var alldeles full.



Det var sång och musik med endast deras egna röster, inga instrument används, helt otroligt.


Och det var ljusshow så gott som hela tiden.



Mellan sångerna pratade de lite och ofta var det sånt man fick skratta åt.


De fick otroliga applåder och visslingar, blev inklappade och gav två sånger till.



De var otroligt bra, och vi hade en fin kväll.

På väg hem körde vi via Mac Donalds och inhandlade lite gott för oss alla men främst till hundskötaren här hemma.
Eller egentligen hade Mattias inte behövt bry sig i Hugo. För alltid när Hugo vet att någon av barnen är hemma om även på övrevåningen så ligger han snällt och sover här nere.



Matilda hade också kommit hem och hon var lycklig för idag hade den andra klänningen kommit som vi hade beställt, och den passade.
Men jag tror att denna mamma är ännu lyckligare för nu behöver jag inte lägga morgondagen på att åka till grannstaden och springa i butiker för att hitta den perfekta klänningen, för vi har gjort det otaliga gånger och aldrig hittat någon. Det har alltid eller åtminnstone ofta slutat med att vi har beställt hem en hög för provning, liksom även denna gång (men nu gjorde vi det först).

GODNATT
Tack för dagen som har gått och för kvällens fina konsert med min man.
Tack för hamburgermat kring köksbordet en sen fredagkväll.
Tack för en ännu senare hundpromenad.
Tack för en klänning som passar.
Och tack Jesus att vi får krypa ner i en varm och skön säng i vårt eget hem.
Tack att Du ger oss saker att tacka för varje dag, litet eller stort, allt är gåvor ifrån Dig.

Fredagsbakelsen, utan socker, utan mjölk, men med citron och lakrits. Den unnade jag mig idag, även en gåva från ovan.

ALLT DET GODA VI FÅR OCH VARJE FULLKOMLIG GÅVA ÄR FRÅN OVAN (Jakobs brev 1:17).

DETTA ÄR DAGEN SOM HERREN HAR GJORT LÅT OSS JUBLA OCH GLÄDJAS IDAG (Psaltaren 118:24).
















Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023