GÅRKVÄLLENS FANTASTISKA FEST

I går kväll fick vi fira min kusin Jan som blivit 60-år, han firade vid GLASBRUKET i ett fantastiskt väder.
Här en bild på pappa, mig och min Jan (min man).




Mamma var också med, men hon föredrog att stanna på insidan.
Men här en bild från bilen.



TAL
Jan höll tal och han berättade b.l.a att han hade letat på google, vad där står om 60- års kris, vilket vi fick ta del av 😊.




SÅNG OCH MUSIK
Min kusin och hela hans familj är väldigt musikaliska, de sjunger och spelar. Under så gott som hela kalaset, kvällen lång fick vi njuta av vacker musik och sång.



Barnbarnen spelade och sjöng helt fantastiskt, det var allt från klassisk musik, rock, till eget producerat material 👍😊.

Min kusin är med i olika körer/grupper och spelar även i ett bluesband, men eftersom jag inte är helt säker på namnen på alla dessa grupper så kommer här bilder utan namn.



Här är jag säker på namnet. Det här är FYRKLÖVERN. 




Jan förklarade att han alltid varit avundsjuk på han som dirigerar dem, så idag ville han byta roller. Han ställde sig framför kören och började dirigera😊, och de lydde honom.



Vi fick även njuta av en sång som han själv skrivit, den handlade om oss människor som allra helst vill leva i vår egen bubbla.



Många var de som förgyllde hans fest med musik och sång av olika slag.



Och satt han inte på den framsatta stolen, som placerades på första parkett så deltog han.



GOTT GOTT
Vi fick mycket gott i magen, jag tyckte att vi åt mest hela kvällen😊.
Det serverades fisksoppa som var otroligt god, enligt dem som åt den.
Pappa och jag med våra allergier fick köttsoppa som också var helt fantastisk.



Och jag fick en alldeles egen tårta, som var riktigt god.



Vilken kärlek att någon (Lena) mitt i festförberedelserna hunnit tänka på mig och mina allergier. Och beslutat att göra en alldeles egen kaka till mig, helt otroligt.




Har ingen bild på den goda grillkorven som serverades med tillbehör sent på kvällen, men det blir en bild på den goda chipsen istället👍.




VÄDRET
Vädret var helt otroligt, soligt, fint och 20 grader varmt i april, så jag gick barfota i sanden.






Men det var inget att rekommendera för vi var ju vid Glasbruket😉, vi hittade flera glasbitar i sanden.
Så säkrast att gå med skorna på👍.







SKJORTA I SISTA MINUTEN
Min Jan hade dagen till ära fått en ny skjorta, vilken jag rusade iväg och inhandlade strax innan vi skulle åka iväg.
För vi insåg båda två att långärmad blir för varmt och han hade ingen riktigt festlig kortärmad.




60-ÅRINGEN
Min kusin ser ut som en 40-åring men fyllde tydligen 60 år.



Han önskade inga gåvor för egen del men en sparbössa fanns för deras projekt genom HOPPETS STJÄRNA.

Men en och annan blomma fick han ändå, här några av dem.



Vi hade även köpt ett födelsedagskort med en motorcykel på, ett av de intressen han delar med sin fru.
Men på kortet stod det 50-år, men eftersom jag ville ha precis det kortet med hojen på så ritade jag 5:an till en 6:a👍😊.
Så kan man också göra.


BAD 
Poolen öppnades senare på kvällen och Jannes (så kallas min kusin) barnbarn njöt av det varma vattnet. Även några vågade sig i viken/ havet. Och de som såg på njöt lika mycket tror jag😊.



SLÄKTEN EN GÅVA ATT TACKA FÖR
Det blev fina samtal med kusiner och släktingar, många glada skratt och en otroligt trevlig kväll som alltid kommer att finnas kvar i mitt minne.
Så härligt med en stor släkt och jag är så glad att vi kommer så bra överens, inte alla förunnat.
Tack Jesus för min fina släkt, så glad att få tillhöra dem.

En bild på faster Alice och Kalle och pappa och mamma, de äldsta på kalaset💗.





TACK OCH HEJ
När solen gick ner rusade flera ut för att få den perfekta bilden👍, och småningom blev det dags för oss att säga TACK JANNE FÖR ETT FANTASTISKT KALAS OCH GUDS VÄLSIGNELSE .



MÅ NU HOPPETS GUD FYLLA ER MED ALL GLÄDJE OCH FRID I TRON, SÅ ATT NI ÖVERFLÖDAR I HOPPET GENOM DEN HELIGE ANDES KRAFT (Romarbrevet 15:13).

ALLA SOM DRIVS AV GUDA ANDE ÄR GUDS BARN (Romarbrevet 8:14).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023