DET STORA BESLUTET

I dag tog jag det slutgiltiga beslutet.
Genast jag vaknade tog jag fram datorn loggade in och skrev, för det behövdes inte ett papper i handen, det räckte med ett mail. Och de fick ett mail.

När det stora beslutet var gjort loggade jag ut och Hugo och jag gick på vår morgonpromenad som gick mycket lättare denna morgon, på flera sätt.



Vi stannade till vid vårt favoritcafe och firade det stora beslutet.
Hugo firade med en egen vattenskål och att få ligga i cafeets sköna soffa och titta på alla förbipasserande.


Jag firade med en kopp te och min favorit kaka som är helt mjölkfri, mjölfri och sockerfri, och alldeles för god.



Och vad firade vi?
Jo att jag i morse sa upp min fasta tjänst som familjedagvårdare/barnskötare åt staden Jakobstad. Att jag nu stängt en dörr och kan öppna en ny.


När vi kom hem hade jag fått svar av min tidigare chef (han går i pension riktigt snart).
Han önskade mig lycka till och skrev att han är helt övertygad om att jag nu gör det som passar mig allra bäst.
Han har hela tiden känt till min längtan att få jobba med barn med special behov, liksom jag även gjort som dagmamma, men inte fullt ut. Och han har alltid uppmuntrat mig och gett mig nya uppgifter inom detta område.


Allt har sin tid, en gång såg vårt sovrum ut så här med en liten söt kokvrå i ett hörn😊.

Min nya chef skrev också och tackade för min insats genom åren, att hon tycker att det är tråkigt att jag slutar, men att hon önskar mig lycka till med all framtida jobb.


HUR DET KÄNNS
Det känns otroligt bra och lite spännande.
Nu är allt i Jesu händer, liksom det varit hela tiden, men nu känns det liksom ännu starkare.
För jag känner så tydligt hur Han leder mig, steg för steg, det är faktiskt helt otroligt spännande.

Gud skapar något nytt.

SE, JAG GÖR NÅGOT NYTT. REDAN NU VISAR DET SIG. MÄRKER NI DET INTE? JAG SKA GÖRA EN VÄG I VILDMARKEN OCH STRÖMMAR I ÖKNEN (Jesaja 43:19).

VI VET ATT ALLT SAMVERKAR TILL DET BÄSTA FÖR DEM SOM ÄLSKAR GUD, SOM ÄR KALLADE EFTER HANS BESLUT (Romarbrevet 28:8).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023