VEMS RÖST?

Nu visar kl.21.52, jag kröp just ner i sängen, placerade datorn på magen och med några fingertryck så var bloggen, min dagbok fram.
Jan ligger här bredvid och läser facebook, och Hugo sover i fotändan.


Jag kom hem från jobbet för ca 1,5 h sedan. Jan och Hugo kom och mötte mig som vanligt och vi gick hem i snöstorm, alltså detta omväxlande väder.

När jag kom hem fick jag hjälpa Matilda med att "släppa hennes väska från höjden av hennes huvud på given signal". Ja du kanske undrar vad i hela fridens namn vi höll på med, kan säga att det gjorde jag också.
Matilda höll på med en fysikuppgift och skulle ta reda på i vilken hastighet en 1,7 kg vikt faller från denna höjd, och jag fick agera "väsk släppare" medan Matilda skötte timern😉.
Det gick inte så bra, det gick bättre att räkna ut det med papper och penna😊.
Men vår dotter har alltid gillat experiment, allt skall testas.

Och Matildas klänning till 9:ornas vårmiddag hade kommit, men den passade ej, så det var ju lite surt.

Jan for ut och kolla Volvon som ska på besiktning imorgon. Eller egentligen är detta ett återbesök, för säkerhetsbältet i mitten gick inte fast när han var till besiktningen för ca två veckor sedan.
Jan tog här hemma en skruvmejsel och petade lite i hålet, som troligtvis innehöll massor av damm, för just detta mittbälte blir nästan aldrig använt. Efter hjälp av skruvmejseln så fungerade det hur bra som helst.
Hoppas bara att det fungerar i morgon också, och framöver.



Och Mattias som har sista veckan praktik vid Jakobstads sjukhus har prövat blodsocker här ikväll😊.

Också frågade vi Mattias om han kan vara hundvakt imorgonkväll när vi ska på konsert och Matilda är och hjälper till på Tweensgruppen.
Mattias sa att han har en hel del skoluppgifter som han kommer att jobba med hela helgen så han kan bra vara hundvakt samtidigt.

Sen åt vi "nattmat", så kallar vi den mat vi äter innan vi går till sängs. Och var och en gick in till sitt.


VEM FÖLJER DU?
I dag tänkte jag vid något tillfälle att "alla följer vi någon ", eller någons röst.

Det är både biskopsval och riksdagsval på gång och överallt kan man läsa om de som tror på en kandidat eller en annan.
Man kan läsa massor av sånt som inte bygger upp.
Tänk om man bara fick skriva positiva saker om alla kandidater, hur skulle våra tidningar och sociala medier se ut då? 

Min kandidat ska ha kristna värderingar.
Men den som jag följer är Jesus, Hans röst följer jag och Hans insändare läser jag😊.


MINA FÅR LYSSNAR TILL MIN RÖST, OCH JAG KÄNNER DEM, OCH DE FÖLJER MIG. JAG GER DEM EVIGT LIV. DE SKA ALDRIG NÅGONSIN GÅ FÖRLORADE, OCH INGEN SKA RYCKA DEM UR MIN HAND (Johannesevangeliet 10:28).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023