INGEN BRIST PÅ SYSSELSÄTTNING

Vi hade Matildas kalas på annandag påsk, huset fylldes med glada människor och diskbänken svämmade över, något jag gillar just med kalas att diskbänken berättar om hur många nära och kära vi har.

Denna bild är inte från kalaset, denna bild är tagen imorse, innan jag tog tag i detta diskberg.


Och ifall ni undrar hur man kan ha ett sånt här stort diskberg en torsdagmorgon, när frun i huset dessutom är mest ledig så skall jag berätta:vår diskmaskin har gått sönder😖.
Och den gick sönder direkt efter kalaset😉 (då när diskbänken syntes ännu mindre än på bilden). 
Så vi ligger liksom efter med disken, och inte så lite heller😊.


PRÖVAT OLIKA SÄTT
Diskmaskinen diskar, men inte rent, den nedre "armen" varken snurrar eller sprutar vatten som den ska.
Så jag har diskat så gott som alla större kippor efter kalaset, tårtkupor, skålar m.m för hand.
Jag har också diskat  en hel del i maskinen två varv, efter varann, tallrikar, glas och bestick och dessutom har jag ännu fått skölja ett extra varv....gissa om det är en rolig sysselsättning? NEJ inte det minsta.

Och Jan försöker klura ut var felet ligger.


OTROLIGT BRA
Men samtidigt kan jag konstatera: om vi/jag inte har några större problem än att jag måste diska för hand (när jag har både diskborste, diskmedel och varmt vatten i kranen, inomhus👍), ja då har jag det otroligt bra, då är mina problem väldigt små.


GODNATT
Har du också små bekymmer, ja då får du knäppa dina händer varje kväll och tacka för dagen som gått och för livet, för det är livet.
Men det bästa av allt är att Jesus också vill bära våra små bekymmer, för Honom är inget för smått eller för stort. Han vill ta del av allt i ditt och mitt liv. Och Han kan fixa allt.

Så Jesus nu får du något att fixa, vår tvättmaskin👍😊, eller så önskar jag mig en ny och fin (och billig😉) diskmaskin.

Godnatt, jag ska sova gott, allt och alla är i Herrens händer💗.



Ps. Sista tårtbiten åt jag från en papperstallrik, blev mindre disk på det sättet😉.




BE, OCH NI SKA FÅ. SÖK, OCH NI SKA FINNA. BULTA, OCH DÖRREN SKA ÖPPNAS FÖR ER (Matteusevangeliet 7:7).

SÖK FÖRST GUDS RIKE OCH HANS RÄTTFÄRDIGHET, SÅ SKA NI FÅ ALLT DET ANDRA OCKSÅ. BEKYMRA ER ALLTSÅ INTE FÖR MORGONDAGEN (Matteusevangeliet 6:33-34a).

"FÖR INGENTING ÄR OMÖJLIGT FÖR GUD" (Lukasevangeliet 1:37).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023