FILMTIPS

I kväll blev det poppcorn och film.
Nu har de igen en fantastisk kristen film på Netflix, jag är så glad att de mer och mer börjat ta in kristna filmer.

Den här filmen heter "Same kind of Different as Me".


Den är en inspirerande film baserad på verkliga livet.
Den handlar om ett välbärgat par i ett skakigt äktenskap som lär känna en hemlös man som förändarar deras syn på livet.


Jag rekommenderar den verkligen, den var så bra.


VAD JAG SYSSLAT MED
I dag har jag tagit itu med ett stort projekt, börjat städa ute på kallvinden.
Sorterat gosedjur, små som stora.




Hugo verkar liten i jämförelse med denna stora hund, som var Mikaels nattkompis i många år.
Minns inte riktigt namnet men det var något i stil med "stor voffen".




Jag hittade allt möjligt. Här en tubhalsduk med en fin text på "Kärlek börjar inte med bråk". Halsduken fick följa med hem från stafettkarnevalen för många år sedan.



Sen på eftermiddagen lämnade jag Hugo och for till simhallen. Hugo var rätt nöjd idag, men ylade som en varg mellan varven.



Jag fick mitt favorit skåp igen.



Jag vet inte varför just detta har blivit mitt favoritskåp, men så är det.
Det är på en bra plats, nära wc:n och nära till duscherna.



När jag skulle starta hemåt märkte jag att mina vattentäta promenadskor hade halva sulan lös, inte konstigt att jag hade grus i skon och var våt mitt under foten när jag kom till simhallen, något jag inte funderade så mycket på då. Då längtade jag bara till bastun, för den är bäst. Jag bastar både före och efter simningen👍.



Och idag har det varit så varmt, soligt och skönt på eftermiddagen så jag gick hem med fuktigt hår utan mössa och inga vantar hade jag heller och jag frös inte. När t.o.m jag kastar mössa och vantar ja då är det varmt (eller så hade jag simmat ännu snabbare än vanligt😊).


På hemvägen kom Matilda och mötte mig, vi böt, hon fick ta hem min ryggväska och jag fick ta Hugo. Promenerade sen hem via Aspegrens trädgård och njöt av alla vårtecken och tog lite bilder.





I natt kommer Jan hem med nattflyget, han har varit på jobbresa sen i måndags, nu blir det roligt att få hem honom.
Men så ska jag på jobb imorgon, så vi lär inte träffas egentligen förrän imorgonkväll. Inatt när han kommer så blir det nog bara ett kort hej, en kram och en puss💗.
Börjar vi prata för mycket så slutar det alltid med att jag ligger vaken i två timmar innan jag får sömn igen.

Godnatt till dig som läser ännu ikväll.
Ps. Ifall du inte kan sova, räkna inte får, prata med Herden istället😊.


OM DAGEN SÄNDER HERREN SIN NÅD, OCH OM NATTEN ÄR HANS SÅNG HOS MIG, EN BÖN TILL MITT LIVS GUD (Psaltaren 42:9).

NÄR DU LÄGGER DIG SKA INGET SKRÄMMA DIG, OCH NÄR DU LAGT DIG SKA DU SOVA GOTT (Ordspråksboken 3:24). 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023