GLAD PÅSK

Vill önska dig som nu fått påskledigt en riktigt skön och fin påskhelg.
Påsken är den tid när Jesus led, dog och uppstod, för din och min skull.
Det är något som är svårt att ta in, att helt förstå, men vi behöver inte och vi ska inte förstå allt som Gud planerat, för vi är människor med människo förstånd, medan Han är allsmäktig.
Vi får bara tro och lita på att Han har allt i sin hand, liksom ett litet barn tror och litar på sina föräldrar.



Påsken är väldigt lite den tid när vi pyntar med påskharar och klär ut oss till påskgummor och påskgubbar.


Men allt är fint och helt ok i rätt proportioner.
Matilda har t.e.x. tagit ett "påskbad" ifall det nu finns något som heter så. Hon pyntade till det och satte sen en svart badbomb i vattnet, därav det mörka vattnet😉.



Jag får ofta under påskhelgen påminna mig själv om att nu är det inte chokladäggen som ska ha den första platsen, utan Han som har dött och uppstått för mig, som öppnat porten till himlen.

TACK JESUS FÖR ALLT DU GJORT FÖR MIG, hjälp mig att förstå det ännu mera, ännu djupare, ett steg längre denna påsk.


Dagens tussilago.

ALLT ÄR TILLÅTET FÖR MIG, MEN ALLT ÄR INTE NYTTIGT. ALLT ÄR TILLÅTET FÖR MIG, MEN JAG SKA INTE LÅTA NÅGOT TA MAKTEN ÖVER MIG (1Kotintierbrevet 6:12).

DEN SOM TROR PÅ SONEN HAR EVIGT LIV (Johannesevangeliet 3:36a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023