I GÅR PARIS I DAG HEMMA

Det känns så konstigt att vi faktiskt var där igår och nu är vi här.



HÄR=HEMMA
Och "här" det är platsen där barn själva kan gå eller cykla till skolan.
Här kan vi gå med våra hundar på gatorna utan att hela tiden få undvika glas i tassarna.
Här bor inga familjer på gatorna, och jag menar faktiskt "familjer" (med små barn😢).
Här kan vi vara ute ännu kl.22 på kvällen.
Här går inga poliser och soldater med maskingevär inne i köpcentret.
Här äter jag inte söta morgonmål, varje morgon.

Här händer det också ett som annat och många lider och har det svårt, men att bo i Jakobstad jämfört med Paris det är nog väldigt annorlunda.
Jag är så tacksam för att vi bor just här.



BORTA BRA MEN HEMMA BÄST
I dag har jag andats ren luft, ja det har jag.
Jag har njutit av hundpromenaderna i det fina vädret.
Jag har krattat gårdsplanen.
Jag har röjt fram hushållet😉och påskpyntat, mycket senare än vanligt.
Jag har plockat videkissor hos mina föräldrars.


Jag har än en gång insett hur bra det är att se sig omkring i världen och hur skönt det är att vara hemma igen i den många gånger så trista och tråkiga vardagen, som är ju den allra bästa👍😊.


STILLA VECKAN
Och nu när jag är hemma kan jag på ett helt annat sätt "gå in" i stilla veckan som redan börjat men som börjar i mitt inre nu.
Det är nu jag börjar ta in vad påsken egentligen handlar om, vad den betyder för mig, vad Jesus gick igenom för mig, och även för dig.



Betyder Stilla veckan något för dig?


SE, VI GÅR UPP TILL JERUSALEM, OCH MÄNNISKOSONEN KOMMER ATT ÖVERLÄMNAS TILL ÖVERSTEPRÄSTERNA OCH DE SKRIFTLÄRDA. DE SKA DÖMA HONOM TILL DÖDEN OCH UTLÄMNA  HONOM ÅT HEDNINGARNA, SOM SKA HÅNA HONOM OCH SPOTTA PÅ HONOM, GISSLA OCH DÖDA HONOM. MEN EFTER TRE DAGAR KOMMER HAN ATT UPPSTÅ (Markusevangeliet 10:33-34).

OCH JESUS FRÅGADE HONOM "VAD VILL DU ATT JAG SKA GÖRA FÖR DIG" (Markusevangeliet10:51a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023