VÅRSTÄDNING

Började morgonen med att äta upp det sista Mignonägget, så ingen annan skulle behöva fundera på det 😉.


Sedan tog jag tag i räffsningen och insåg efter ett tag att jag glömt att byta till stadigare skor.
Ett gott råd: räffsa aldrig löv med skor fulla av hål😊.



På tal om skor så har vår dotter på sig högklackade skor ikväll, för det är 9:ornas "VÅRMIDDAG" med tre rätters middag och dans. Det är fina frisyrer, klänningar och kostymer.


Och jag har varit på jobb så jag har inte fått se henne efter frissabesöket, med den nya klänningen och skorna på.
Så nu ligger jag här i sängen skriver några rader medan jag väntar på att klockan skall bli 23 och Jan ska hämta henne💗.


I GÅR
Då var det andra delen av vårstädningen inne hos kaninerna som gällde.
Först sopade jag ut allt halm som de under vintern fått krypa i, göra gångar i, sova i och vi har haft varmt under rumpan när vi hälsat på och velat sitta och gosa med dem.



Tvättade fönster, men endast på insidan.



Skurade golvet två varv med hett vatten och tallsåpa.
Inburad hö, som syns på bilden, för att inte kaninerna skall riva ut allt och börja bygga gångar i maten😉.


Torkade alla dammiga möbler.


Detta rum är ju vår bastukammare, där vi byter om på sommaren innan vi går i utebastun, som ligger i rummet intill. Därför har vi möbler, inredning och kaniner😊😊 i samma rum och därför städar jag det lite noggrannare när bastu säsongen inleds.



Ännu fattas sommargardinerna och en matta, jag köper alltid en ny och fräsch på våren. Alltså inte en "ny", men en från loppis👍.


Ser du Hugo på bilden, han står och inväntar sina kompisar.

VÅRSTÄDNING
Liksom vi vårstädar i hus, hem och villor denna tid på året så behöver vi också ha vårstädning i våra liv ibland.
Vi bör rensa bort sånt som är dåligt, sånt som inte bygger upp utan mera bryter ner.
Vi bör ta in flera färger i våra liv, mera glädje, mera "dela med oss iver".
Vi behöver mera Jesus i våra liv.



JUNIORBÖNEN
JESUS KOM IN, RENA MITT SINN
KOM IN I MITT HJÄRTA JESUS.
KOM IN BO KVAR, MIN STYRKA VAR
KOM IN I MITT HJÄRTA JESUS AMEN.


SE, JAG STÅR VID DÖRREN OCH KNACKAR. OM NÅGON HÖR MIN RÖST OCH ÖPPNAR DÖRREN, SKA JAG GÅ IN TILL HONOM OCH HÅLLA MÅLTID MED HONOM OCH HAN MED MIG (Uppenbarelseboken 3:20).

OM VI BEKÄNNER VÅRA SYNDER, ÄR HAN TROFAST OCH RÄTTFÄRDIG SÅ ATT HAN FÖRLÅTER OSS VÅRA SYNDER OCH RENAR OSS FRÅN ALL ORÄTTFÄRDIGHET (1 Johannesbrevet 1:9).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023