LÅNGFREDAG

Den här dagen har kanske inte känts så lång för varken dig eller mig, men för Jesus var den otroligt lång.


Att dö fastspikad på ett kors tar länge, för Jesus tog det ca 6 h.
Den som hänger på ett kors sjunker sakta men säkert ihop och liksom kväver sig själv.
Det är inget man vill tänka på, men det är precis vad Jesus gjorde i mitt och ditt ställe. Han som var utan synd tog på sig hela mänsklighetens synd.

Därför är också denna dag så lång för det är så otroligt mycket att ta in, att försöka förstå bredden, djupet och längden av.


I DAG
Vi har kokat och färgat ägg, med lök skal.





Vi har njutit där ute, både hemma och vid villan.



Grillen har fått komma fram och det blev några korvar, potatisar och lite ost, har dock ingen bild på det.




Och i går fick trädgårdsmöblerna komma fram.



Vid villan blev det en skön promenad i skogen och ut till stranden.



TACK JESUS FÖR VAD DU GJORT OCH GÖR FÖR OSS.




DET VAR NU OMKRING SJÄTTE TIMMEN. DÅ KOM ETT MÖRKER ÖVER HELA LANDET SOM VARADE FRAM TILL NIONDE TIMMEN. SOLEN FÖRMÖRKADES, OCH FÖRHÄNGET I TEMPLET BRAST MITT ITU. OCH JESUS ROPADE MED HÖG RÖST: "FAR, I DINA HÄNDER ÖVRLÄMNAR JAG MIN ANDE". NÄR HAN HADE SAGT DETTA, GAV HAN UPP ANDAN (Lukasevangeliet 23:44-46).

I HONOM ÄR VI FRIKÖPTA GENOM HANS BLOD OCH HAR FÖRLÅTELSE FÖR VÅRA SYNDER, TACK VARE DEN RIKA NÅD SOM HAN LÄT FLÖDA ÖVER OSS MED ALL VISHET OCH INSIKT (Efesierbrevet 1:7-8).




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023