GULDKORTET

Att vi kan resa iväg, att det löser sig ekonomiskt har att göra med min resande man, han som ofta åker med detta fortskaffningsmedel på sina arbetsresor.
Han är en stadig kund och har således en del förmåner.

Och döm om min förvåning när det i postlådan damp ner ett guldkort med extra förmåner, till mig.
Det visade sig att Jan åkt upp ytterligare ett steg till platinum-nivå och då får han ge sitt guldkort till vem han vill, och fatta Han gav det till sin fru😊(hon som flyger så mycket😂).


Så nu sitter jag här med mitt guldkort och det känns ju som om jag också behöver använda det, åtminstone någongång (innan det går ut i maj 2020).

Jag som inte alls är van att resa land och rike kring får nu denna möjlighet tillsammans med min man, genom att jag är tjänsteledig och väljer själv när jag jobbar. Och genom att Jan får sina poäng och vi kan resa och bo i princip gratis. Och för att Herren ger mig/oss detta nu.

När Herren ger dig något gott, då ska du tacka och ta emot. Men det får aldrig bli så att den som har vill ha mer och att man glömmer sina medmänniskor ute i vår värld och bara lever i sin egen lilla bubbla.
Jag tror på att den som ger också får. Och man ska ge med ett glatt hjärta som det står i bibeln. Och man ska ge vad man kan (pengar, tid, arbetskraft, böner), inte för lite men inte heller för mycket.

Ni kan gissa om jag sett fram emot vår tumisresa som blir från lördag- tisdag.
Vi flyger på lördageftermiddag från Kronoby - Helsingfors. Där får vi sen vänta i 4,5 h innan flyget tar oss vidare till vår slutdestination.



PÅ GRANNENS GRÄSMATTA MITT I NATTEN
I dag hade jag sannerligen tidig väckning, klockan 04.00 steg jag upp och har inte sovit en blund sedan dess.
Och orsaken till denna tidiga väckning var Hugo som hade dålig mage, han hade tuggat på sitt grisöra igår kväll, vilket han inte tål. I vanliga fall använder han grisörat som gosedjur, ja han sover med det, det ska liksom finnas nära😊.
Så här avslöjade jag att Jan och jag inte endast har en hund i sängen på nätterna utan också ett torkat grisöra😂.

Just nu klockan 7:45 i vår fotända.
Klockan 3-tiden i natt började Hugo gnälla att han ville ut och höll så på mellanvarven tills jag gav upp, steg upp och gick ut med honom.
Han rusade ut genom grinden (med kopplet på) rakt över till grannens gräsmatta och tömde sin oroliga mage där.
Det har ALDRIG hänt att han skitit på grannens gräsmatta och jag skulle ju inte ens släppa dit honom. Men nu var det mitt i natten, inga bilar att se upp med så jag släppte långt koppel och medan jag fumlade med att få på mig vantarna för det var flera grader på minus så bara rusade han ut och öppnade kranen, så att säga.
Nå jag kunde ju inget annat än att gå dit ut trampande i snön och ta upp det. Så där stod en mörk figur (svarta skor, svarta byxor, svarta vantar och svart jacka med huvan upp) mitt i natten och fumlade med en svart påse för att hylla upp efter sin svarta hund.

Tur att vi har Hugo, annars skulle vi ju kunna ha för mycket tid för att fundera på annat 😂😂.

När vi så kom in igen efter ca 5 min så behövde han duschas, ni vet lös mage (dock inte diarre) och sen rakt i vår säng, nej då.
När vi sedan kröp tillbaka isäng somnade Hugo bums medan jag låg vaken.
Jag funderade på resan (var jag skall hitta en toalett när nöden faller på i denna stora stad?), jag bad (jag hade extra mycket tackämnen just denna morgonstund, underligt nog), jag fick ideer till ett drama vi ska ha på Fokus som jag skrev upp (i mörkret, men det gick fint) och jag lyssnade på de två som sov och jag somnade inte alls.

Hoppas att du hade trevligare saker för dig inatt?

Klockan 6 steg jag upp, åt morgonmål, kokade Hugos kycklingbullar och hade min morgonandakt.
Tog sen fram datorn, och ligger nu och skriver medan jag lyssnar till Jan's lugna andetag.


I DAG
När jag ska på jobb kl.14 så får Hugo fara till fammo och faffas.
Matilda skall och fira en kompis som fyllt år, kompisarna har ställt till med en överraskningsfest direkt efter skolan👍😉 och Jan har ett möte, så det skulle bli för många timmar ensam för Hugo.

I kväll kommer Mattias hem, han är ledig imorgon och jobbar (är på praktik på vasa centralsjukhus) på söndag istället. Det är något som lite ställer till det hela i.o.m att vi hade räknat med att han är mannen i huset när vi är borta.
Matilda klarar sig fint de timmar Mattias är i grannstaden och annars också, men nu har även hon program på söndag, hon skall dra teensgruppen samtidigt som gudstjänsten, så igen kommer det att bli för många timmar ensam hemma för Hugo, som just lärt sig att klara av 1h.

Våra trogna hundskötare har annat den dagen och det unnar vi dem så väl😊💗.
Så nu får vi knäppa våra händer och be att Jesus ger oss en lösning. Och i mina människoögon så blir den lösningen troligtvis att Hugo klarar sig själv eller att vi får någon att titta till honom....allt i Herrens händer.

Jag är så evigt tacksam att jag fått möta Jesus och lära känna Honom, få en levande relation och se att Han inte bara är en Gud uppe i sin himmel utan en närvarande person i våra liv, som vill oss väl och hjälper när vi behöver råd, tips eller vad det än må vara.

Så jag är fast besluten om att söndagen ordnar sig för Hugo. 




ÖNSKAR DIG EN FIN OCH VÄLSIGNAD DAG.


MEN TÄNK PÅ DETTA: DEN SOM SÅR SPARSAMT FÅR SKÖRDA SPARSAMT, OCH DEN SOM SÅR RIKLIGT FÅR SKÖRDA RIKLIGT. VAR OCH EN SKA GE VAD HAN HAR BESTÄMT I SITT HJÄRTA, INTE MED OLUST ELLER TVÅNG, FÖR GUD ÄLSKAR EN GLAD GIVARE (2 Korintierbrevet 9:6-7).

OCH GUD HAR MAKT ATT GE ER ALL NÅD I ÖVERFLÖD, SÅ ATT NI ALLTID OCH I ALLT HAR NOG AV ALLT OCH KAN GE I ÖVERFLÖD TILL VARJE GOTT VERK (2 Korintierbrevet 9:8).

FINNS DEN GODA VILJAN ÄR DEN VÄLKOMMEN MED VAD DEN HAR OCH BEDÖMS INTE EFTER VAD DEN INTE HAR (2 Korintierbrevet 8:12).

GE SÅ SKA NI FÅ....MED DET MÅTT SOM NI MÄTER MED SKA DET MÄTAS UPP ÅT ER (Lukasevngeliet 6:38).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023