NU ÄR DET NÄRA

I dag tog jag fram krattan/räffsan och jobbade på förmiddagen på de ställen där det var torrt och varmt, för varmt är det i solen idag, i lä.




Hugo njöt också och ville inte in utan intog sin "vårplats" på den varma trappan med bra utsikt medan jag gick in.




I MORGON BÄR DET AV
Ännu i kväll skall jag jobba men sen är det riktigt nära, för i morgon flyger Jan och jag till Frankrike💗.
Det är min födelsedagsresa, jag fyller år om ca tre veckor, dock inget jämt.


NU
Precis nu när jag stänger datorn så ska jag dra fram dammsugaren och ta en omgång och fixa upp lite så de två hemmaboende ungdomarna får åtminnstone börja sin helg i ett någorlunda städat hus.

Sen blir det att vispa ihop fredagspannkakan, som inte finns som mellanmål här varje fredag längre, men ibland händer det sig.
Kvällens mat är fixad, Jan inhandlade färdiga pizzor som de ska avnjuta medan jag är på jobb.


Och till sist får jag ta en välbehövlig dusch innan jobbet. Ja och någonstans däremellan så bör jag hinna ut med Hugo också.


TREVLIG HELG TILL DIG SOM LÄSER. 
Ta Jesus med vad än du tänkt göra och hitta på denna helg, jag lovar att helgen blir bättre tillsammans med Honom.



OM JAG SITTER ELLER STÅR VET DU DET, DU FÖRSTÅR MINA TANKAR FJÄRRAN I FRÅN. OM JAG GÅR ELLER LIGGER SER DU DET, MED ALLA MINA VÄGAR ÄR DU FÖRTROGEN. INNAN ORDET ÄR PÅ MIN TUNGA, VET DU HERRE, ALLT OM DET (Psaltaren 139: 2-4).

DU OMSLUTER MIG PÅ ALLA SIDOR OCH HÅLLER MIG I DIN HAND. DEN KUNSKAPEN ÄR FÖR UNDERBAR FÖR MIG, DEN ÄR SÅ HÖG ATT JAG INTE KAN FATTA DEN (Psaltaren 139:5-6).




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023