ALLA KÄMPAR VI MED NÅGOT

Vaknatten är avklarad och den gick fint. Och när jag kom hem imorse lydde jag läkarens råd och tog 1/2 tablett Imovane för att lyckas hitta sömnen. 


Jag skrev tidigare i ett inlägg att jag nu skall börja ta sömnmedicin för att hitta sömnen efter vaknätter. Det är flera som påpekat att detta inte är sömnmedicin utan en "insomningsmedicin". Men ingen större skillnad vad det heter eller är bara jag får sova. Men rätt ska va rätt. Jag fick utskriven denna "insomningsmedicin" redan i höstas men vågade aldrig ta den. Nu skall jag och måste jag ge den ett försök.

Somnade jag idag då? Nej. 

Jag blev ordentligt trött och vilade några timmar men somnade dock ej. Det fungerade ungefär som med melatonin, men benen blev mycket tröttare.

Så dagens resultat är liksom förut men nu istället är jag tröttare efteråt, så känns inte riktigt bra. Jag ska ju på jobb kl.22 igen och har då min andra vaknatt. Det är kroppen som känns trött, huvudet känns dock som vanligt efter en vaknatt, inte bättre men inte heller sämre.

Imorgon när jag kommer hem ska jag försöka med den fulla dosen, 1 tablett.

Jag kämpar vidare. Jag kämpar med sömnen.

Vad kämpar du med?

Men det bästa är att jag inte kämpar ensam. Jesus kämpar med mig. Han ger mig frid, vila, hopp, mod och framtidstro.

Du behöver inte heller kämpa ensam. Dela allt med Jesus. Han bär dig när det blir för tufft.

TACK JESUS ATT DU ÄR MED HELA VÄGEN. NU BER JAG ATT JAG IMORGON NÄR JAG TAR HELA DOSEN SKA FÅ SOVA RIKTIGT GOTT AMEN.

KOM TILL MIG, ALLA NI SOM ARBETAR OCH ÄR TYNGDA AV BÖRDOR, SÅ SKA JAG GE ER VILA (Matteusevangeliet 11:8).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023