"BLÖIJTO"

I söndags var jag till skogen med min man 💗.


Han älskar att fördriva tiden där. Ibland är jag med, men jag älskar det inte lika mycket.

Föremålet på stenen är ett älghorn som Jan hittade i skogen en dag.  


När älgarna tappar sina horn äter gärna smågnagarna upp dem. Det här satte jag upp på en sten för att se om gnagarna hittar det även där.


Sen studerade vi alla diken som Jan håller på att rensa.


Och efter skogspromenaden var jag dyblöt om fötterna. Jag trillade inte i något dike men hela skogen var blöt av allt regn och det visade sig att båda mina gummistövlar hade hål.


Vi träffade även mina föräldrar i skogen, de hade varit på en stavgångspromenad. 


När vi åkte hem var jag dyblöt om fötterna, jag hade fått en ordentlig " blöijto" (= så säger vi på dialekt när vatten läckt in ordentligt i skorna).
 

Dags att köpa nya gummistövlar.

TACK JESUS ATT DET ÄNDÅ VAR SÅ PASS VARMT ATT JAG INTE FÖRFRÖS MINA FÖTTER (även om de blev jätte kalla).

Jag fick sen värma dem skönt i bilen, med fläkten på full värme.


Och medan jag värmde fötterna traskade Jan en liten bit till och träffade återigen på ormen, på samma ställe som förra gången (ja vi tror att den bor där 😉).

Jag älskar skogen om jag kan gå på en väg eller en bred stig. Jag gillar inte att trampa runt i riset. Så Jan började igår att göra en "framfarts väg till frun 😉👍💗. Blir intressant att se den.

Jag hade stora planer om att parkera husbilen där och bygga en trevlig liten terass. Men den där ormen har nog fått mig på andra tankar.

Och Hugo vågar vi ju knappt ta med dit.


.... UNDER DINA VINGARS SKUGGA TAR JAG MIN TILLFLYKT TILL DESS ATT FARAN ÄR ÖVER (Psaltaren 57:2b).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023