ETT STEG I TAGET

I dag tog Hugo och jag en lång och skön promenad vilken vi kombinerade med att shoppa lite ett som annat (hundmat, mediciner och två nya byxor till Jan) till att sitta ner och njuta i Skolparken.


När vi kom hem ringde jag enhetschefen. Efter lördagens sjukskrivning lovade jag att höra av mig.

Jag förklarade mitt dilemma att jag är väldigt trött men känner ändå att jag kanske är för pigg för att sjukskriva mig men att jag samtidigt är fundersam om det ändå vore bäst innan jag kraschar helt.
Mitt förslag var/är att jag jobbar inatt och sen ser hur jag återhämtar mig efter den. 

Jag tar ju sedan senaste vecka en insomningstablett efter en vaknatt och melatonin de övriga nätterna så jag hoppas ju att det skall göra verkan.

Men om jag sjunker lika djupt i trötthetsdjungeln igen efter denna vaknatt och kroppen åter tror att den skall vara vaken och jobba varje natt ja då blir det nog sjukskrivning.

Vår enhetschef är mycket förstående och vänlig. Hon sa att jag skall naturligtvis lyssna till min kropp och avgöra själv.
Ifall det blir/blivit en ond cirkel så kan det vara bra att bryta den. Och genom att jag nu försöker få min sömn i balans med medicin är ju det ett första steg i rätt riktning. Om det inte räcker skall jag sjukskriva mig innan jag blir för trött.

Så nu kör jag en vaknatt och ser hur det går efteråt. JAG BER NATURLIGTVIS ATT JAG SKALL FÅ SOVA GOTT EFTERÅT OCH ATT KROPPEN SKALL ÅTERHÄMTA SIG SNABBT.

I natt sov jag relativt bra och eftersom jag kunde dra ut de första missade sovtimmarna på morgonen kände jag mig utvilad när jag steg upp. Skulle jag däremot ha börjat  jobba kl.7 skulle det inte varit så bra.


På eftermiddagen vilade jag och sov i två timmar mellan kl.15-17 med hjälp av en Melatonin och öronproppar. Och jag vill tro att det gjorde gott för att orka jobba inatt.


Nu har jag tagit en skön dusch, packat väskan inför nattskiftet, ätit en tallrik havregrynsgröt och skall nu lägga mig ner och vila hela kroppen och be.

Det känns helt bra och lungt inför nattskiftet och jag ber att det känns lika imorgonkväll. 
Jag fortsätter ett steg i taget tillsammans med Jesus. TACK HERRE ATT DU LEDER MIG. 

TÄNK INTE PÅ DET SOM HAR HÄNT, BRY ER INTE OM DET SOM FÖRR HAR VARIT. SE, JAG GÖR NÅGOT NYTT. REDAN NU VISAR DET SIG. MÄRKER NI DET INTE? JAG SKALL GÖRA EN VÄG I VILDMARKEN OCH STRÖMMAR I ÖKNEN (Jesaja 43:18-19).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023