VAD VI ALLA BEHÖVER

Ibland behöver man lite eller mycket uppmuntran eller/och en belöning, idag har jag fått båda två.

Belöningen.
 
Uppmuntran fick vi under dagens personalmöte och belöningen köpte jag åt mig själv när jag promenerade hem.

Att sen glasögonbågen tappade en skruv var tråkigt. Men jag kunde sticka mig in till glasögonaffären (också på hemvägen) och de fixade det enkelt.

Ikväll har vi fått träffas med bönegruppen. Och när jag kom hem var mitt lilla växthus klart, Jan hade fixat det sista. Och det blev så fint. Bilder kommer en annan dag.

Imorgon blir det att plantera tomatplantorna. Men ifall det regnar lika ihärdigt som igår så får det vänta någon dag ännu.

Nu skall jag krypa isäng och be om en skön nattsömn för imorgon blir det jobb. Senaste natt sov jag inte helt bra men ändå skapligt.

TACK JESUS FÖR DENNA FINA DAG.

Han vet vad vi alla behöver.

MEDAN DE TALADE OM DETTA, STOD JESUS SJÄLV MITT IBLAND DEM OCH SADE: "FRID VARE MED ER" (Lukasevangeliet 24:36).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023