OM DU GÅR.... ÄR JAG MED DIG

Att få vakna en morgon betyder att man sovit. Om man inte sovit får/kan man inte heller vakna.

Blomman har jag fått av min syster.

I natt när Jan kom isäng klockan 00:45 var jag vaken. Jag hade lyckats somna strax efter kl.23 med hjälp av en Melatonin men hade sovit lite oroligt, vaknat till lite nu som då och nu var jag rätt vaken. Jag steg upp, åt en smörgås, tog två panadol och satte in öronproppar och sen somnade jag... och jag sov hela långa natten. TACK JESUS.

Min aktivitetsklocka visar på en lugn och lång natt.



Jag vaknade kl. 10:30 och det kändes så skönt, det märktes att både kropp och knopp fått vila.
Och eftersom jag sov så jätte bra i natt har jag försökt att vara igång idag för att hoppeligen somna bättre ikväll än om jag skulle halv-sova hela dagen.

Det har blivit några promenader med Jan och Hugo. Vi har träffat på trevliga bekanta och pratat en stund, det märks att våren är här och alla är ute.


Ja Jan som är varmhudad har gått med shorts medan jag i utebyxor, fleecetröja och jacka. Termometern har visat 13 grader, men det har verkligen inte känts varmt.

Vi har hjälpts åt att fixa maten. Jag gjorde ugnsrostade potatisar och morötter.


Och jag hackade och skivade grönsaker.


Jan fixade proteinet, han grillade kött och knackorv.


Jag har sett på film. Dvd:n fick jag av syrran redan till julgåva. Den var inte så jätte händelserik (sorry syrran) men den hade många viktiga poänger om kärlek och äktenskap. Så den var nog helt bra.


Och vi har varit ute på gården en stund. Det var inte så varmt att sitta i trädgårdsgungan idag när ingen sol värmde men en liten stund gick bra. Och om man busade med Hugo mellan varven så fick man upp värmen.


INFÖR NATTEN
Jag känner nog lite oro inför hur denna natt ska gå. Kommer jag att få sova eller kommer jag åter igen att ligga och glo i taket medan minuterna och timmarna tickar fram?
Natten tills igår var den absolut sämsta någonsin för jag var vaken hela natten, alltså HELA NATTEN, jag somnade först klockan 5:30 på morgonen. Min kropp och knopp trodde tydligen att jag jobbade vaknatt och fick inte somna.

Det blir ju så att det som skapar olust känslor har en tendens att hänga kvar och dyka upp igen och igen.
Men jag minns att läkaren sa när vi diskuterade mina sömnproblem att kroppen fungerar så att om du sover dåligt en eller två nätter så kompenserar den och sover riktigt bra följande natt. Och det känns ju ändå tryggt. Jag får förlita mig på att det är så.

Det som kändes skönt igår var att jag visste att jag verkligen var buren i bön. Jag hade lämnat ett böneämne till Fokus, en bön för alla vi som kämpar med sömnen på nätterna. De bad och jag kände så att jag var buren.

Och jag fortsätter att be att Herren ska leda mig rätt när det gäller speciellt sömnen, jobbet och hälsan.

Och jag har fått så starka och talande bibelord så det känns riktigt bra just nu. Bibelorden kommer här, hoppas de får tala till dig också, rakt in i din situation.

OM DU GÅR GENOM VATTEN ÄR JAG MED DIG, ELLER GENOM STRÖMMAR SÅ SKA DE INTE DRÄNKA DIG. OM DU GÅR GENOM ELD SKA DU INTE BLI SVEDD, LÅGAN SKA INTE BRÄNNA DIG. FÖR JAG ÄR HERREN DIN GUD (Jesaja 45:2-3 a).
VAR INTE RÄDD FÖR JAG ÄR MED DIG (Jesaja 43:5 a).

MIN SON (dotter) TA VARA PÅ VAD JAG SÄGER, VÄND DITT ÖRA TILL MINA ORD. LÅT DEM INTE VIKA FRÅN DIN BLICK, BEVARA DEM I DITT HJÄRTAS DJUP, FÖR DE ÄR LIV FÖR DEN SOM FINNER DEM OCH LÄKEDOM FÖR HELA HANS KROPP (Ordspråksboken 20-22).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023