VAR SAK PÅ SIN PLATS

I dag har tvättmaskinen fått snurra hela dagen och tvätthögarna har dansat in i skåpet i takt med lovsångsmusiken. Golvet syns igen och likaså soffan, stolar och hyllor (ja du som känner igen dig vet vad jag talar om). Och alla påsar som legat i farstun som varit endera på väg ut eller in har fått flytta till sina rätta platser. 

De vissnade rosorna blev använda till annat.

Och maten var klar och stod dukad på bordet när hungriga Matilda kom hem från skolan. För sen skulle hon nästan genast iväg till bilskolan för 4 lektioner "Riskskolning".

Så gott som varje dag när hon kommer hem från skolan är hon vrålhungrig, men sällan har vi middagen klar redan kl.16. Ibland tar hon ett mellanmål och ibland gör hon middag till sig själv (och någongång till oss alla).

(Något hände med texten här under, fattar inte vad, för jag ställde inte in den, den bara böt mitt i allt. Men den får stå med mörk och bredstil då 😊.)

Jag är ingen sådan person som varje dag både orkar och vill fixa tvätt och allt plockande som hör till ett hushåll. I stället kör jag fixar-dagar när jag röjer och ordnar, däremellan lever vi i bombnerslag. Att leva i ett hushåll med grejer överallt går riktigt bra ända tills det blir för kaotiskt (vilket oftast är endast jag som tycks märka).

Nu är jag riktigt nöjd med dagens resultat, fast här skulle finnas mycket mera ännu att göra.

I stället belönade jag mig själv med att göra hemlagad lakritsglass.

Lakritsglass utan raffinerat socker.

Men jag åt 1/3 redan innan det ens hunnit frysa, för då är det också så gott... mums. 

Och nu tycks texten ha ändrat tillbaka.

Jag pratade just med Jan 💗 som ju är i Helsingfors. Han åt en hamburgare och såg på fotbollsmatch, i hotellrummet.
Nu skall jag alldeles strax ringa pojkarna och se hur de har det.
Och sen skall jag äta mera lakritsglass innan Hugo och jag far ut på kvällsrundan.

En bild från eftermiddagsrundan.

TREVLIG FORTSÄTTNING PÅ KVÄLLEN  (varken du städar, äter glass eller gör något annat).

TACK JESUS FÖR DENNA FIXARDAG OCH ALLT JAG HUNNIT MED (ja det känns helt mäktigt).

MED GUD KAN VI GÖRA MÄKTIGA TING.... (Psaltaren 60:14 a).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023