BILSKOLA

Dottern skrev den skriftliga delen av bilskoleprovet idag. Man får 70 frågor och får ha högst tio fel. Hon var nöjd, hon klarade det 👍 och med endast två fel. Så nu är det bara uppkörningen kvar då. Men innan det har hon ännu några körlektioner kvar samt lite teori.

En vacker blomma jag fått av en vän.

Jan åkte på eftermiddagen på arbetsresa till Helsingfors, med egen bil (känns mera coronasäkert än tåg).Och jag promenerade till svärföräldrarnas med Hugo innan jag for på jobb. När Matilda sen kom hem från skolan förde de hem honom.

Mattias har också varit hem en sväng ikväll (men jag var ju på jobb då). Han kom fram och tillbaka körande från Vasa för att även han går i bilskola. Han behöver nu ta C1 körkort för att få köra ambulans. Han behövde endast denna kvälls teorilektioner. Men sen skall han ännu ha några timmars körning, och om jag förstod rätt så är det också bara typ en kväll.

Nu har jag ätit lite mat och samtalat med dottern och även pratat med Jan i telefon. Så nu landade jag i sängen och säger GODNATT.

TACK JESUS ATT DU OMSLUTER OSS ALLA DÄR VI ÄR JUST NU.

DU OMSLUTER MIG PÅ ALLA SIDOR OCH HÅLLER MIG I DIN HAND (Psaltaren 139:5).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023