PÅ EN RYMLIG PLATS

I natt trodde tydligen min kropp och även mitt huvud att de hade vaknatt (ännu en natt) så jag somnade först efter kl.3:30 (då minns jag att jag såg på klockan). 

Dagens vila.... ute bland ingenstans med den bästa, min man.

Natten innan vaknatten (alltså natten till fredag) sov jag också dåligt och det blev en alldeles för kort natt.
Det känns surt för jag har ju fått sova så gott den senaste tiden men så blir det katastrof igen.

Båda dessa två dåliga nätter har jag tagit det starkare melatoninet, det som oftast ger mig skön sömn samt roliga och spännande drömmar 👍 😊. Men som samtidigt ger motsatt effekt ibland, det ger mig rastlösa ben/restless legs och en vaken kropp och hjärna. Och jag förstår inte vad det är som ger det ena eller andra.

Men jag smurfar vidare, som vi sa när vi var barn. För när jag var barn såg vi på smurfarna och lärde oss både det ena och det andra av dem 😊.

Jag har vandrat i skog och mark med mannen idag och hoppas att jag skall sova gott inatt efter all frisk luft.

Hopp över ett dike och Jan tappade sin sko.

Också var vi en sväng till mina föräldrars.


Nu ikväll har Jan varit ut och cykla i skogen (jag fick följa med men tackade nej 😉) och jag har varit ut med Hugo på en skön kvällslänk. 
Jag njöt av allt det gröna och sköna. 


TACK JESUS FÖR DENNA FINA SÖNDAG. NU BER JAG OM EN SKÖN NATTSÖMN.

I MIN NÖD ROPADE JAG TILL HERREN OCH HERREN SVARADE MIG OCH STÄLLDE MIG PÅ RYMLIG PLATS (Psaltaren 118:5).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023