NYTT PROJEKT PÅ GÅNG

Våren är här och snart även sommaren och det kliar i fingrarna att hitta på något projekt och pang bara så där kom jag på det, och Jan är också helt med på noterna.


Så i kväll när dottern ändå behövde ut och övningsköra så styrde vi kosan till mina föräldrars och hämtade upp lite gamla glasrutor.

Vi fortsatte färden till Garden Flora och inhandlade tomatplantor och jord.
Det skall bli ett mini växthus uppefter väggen till uthuset. Där skall det sen hoppeligen komma både gula och röda tomater i sommar.

Och vintertid skall det lilla växthuset få fungera som förråd till alla blomkrukor. 


Matilda har haft ledigt idag och när jag cyklade iväg till jobbet var hon redan uppe och bilen fick sig en rejäl omgång.

Jag har jobbat kort dag idag medan morgondagen blir lång, 12 h.


GÅRDAGEN
I går hade vi också över 20 grader varmt och vi njöt så.

Mor och dotter

Mattias kom hem och vi firade hans födelsedag. Jan gräddade våfflor på utsidan.

När jag tog denna bild hade jag en vattentjuv i mitt glas 😉. Hugo hade nog sin egen vattenkopp på utsidan men mitt glas var tydligen intressantare.

Min nya trädgårdsgunga är rak och bra för min rygg, och där trivs vi alla.


Med värmen blev det grönt och skönt.


Och de vackra maskrosorna frodades.


Efter två varma dagar har vi nu idag haft blåsigt och mycket kallare, men morgondagen lär bli varmare igen.


DET HJÄRTAT ÄR FULLT AV PRATAR MUNNEN.
I onsdags var jag så trött så jag orkade ingenting. Två vaknätter tog ut sig åter igen, jag var totalt slut. Skulle jag ha haft jobbdag så skulle jag ha fått sjukskriva mig. 
Tisdagkväll efter att jag hade lyckats sova 6 h kände jag mig rätt ok och var t.o.m på ett möte på kvällen. Men dagen efter var jag som sagt helt färdig. 

Det var riktigt skrämmande hur trött jag var. När jag på kvällen skulle gå ut och gå med Hugo var jag rädd för att snubbla på en sten eller vingla till och trilla ner i diket, så trött, svag och okoncentrerad var/blir jag av flera vaknätter. Så Jan följde med och det gick fint, det var riktigt uppiggande och jag sov en lång natt efteråt 10 h och 45 min, och det behövde jag verkligen.

Och på torsdag morgon kände jag att jag började bli mig själv igen, och den känslan är helt fantastisk.
Och som sagt i dag har jag jobbat och det gick helt bra TACK JESUS FÖR DET.

Måndag till tisdag har jag vaknatt igen men då endast en natt och det känns bra och överkomligt.
Jag fick ju beviljat att jobba endast en natt åt gången eftersom jag inte tycks klara av två nätter (eller nätterna klarar jag ju men inte dagarna efteråt) men ibland lyckas det inte att få ihop arbetslistorna så då måste jag ha två nätter. Men det tåls att tänkas på. Så slut som jag var i onsdags, ja det önskar jag ingen.
Men så länge min kropp ändå hittar krafterna igen (efter att jag fått sova ut tillräckligt) så kämpar jag vidare. HERRE LED DU MIG RÄTT, OCH VISA MIG IFALL DU HAR EN ANNAN LÖSNING.

En bild jag tog ikväll när solens strålar bröt igenom molnen.

Ja mitt hjärta just nu är väldigt fyllt av min sömn (bra nätter och dåliga nätter) samt vaknätterna. Jag måste liksom få sätta ord på min oro och mina funderingar, sen känns det bättre. 
Och i bibeln står det ju att det våra hjärtan är fyllda av ja det pratar vår mun, och visst är det sant.
Men jag tänker, vad bra att jag kan, vill och vågar prata om det. Hur många människor finns det inte som lider av både det ena och det andra och inte vågar berätta eller som inte har någon att dela det med.
Jag delar det med min familj, med mina nära och kära, med mina vänner, med mina bönevänner samt ni här på bloggen. Och allra mest delar jag det med Jesus. TACK JESUS ATT DU BÄR OCH LEDER, ETT STEG I TAGET.

Så en hel del projekt håller jag på med just nu, växthusprojekt, sovprojekt och jobbprojekt. Och allt och alla lämnar jag i Herrens händer.

VAD HJÄRTAT ÄR FULLT AV, DET TALAR MUNNEN (Lukasevangeliet 6:45 b).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023