FULL DOS DENNA GÅNG

Andra vaknatten gick den också och jag kom hem strax efter nio och var TRÖTT.

En dag på jobb.

Och detta var ju stunden när jag skulle testa att ta en hel insomningstablett, efter gårdagens försök med en halv tablett som inte gjorde någon direkt verkan förutom att jag bara kände mig tröttare men hittade fortfarande ingen sömn.

Så jag slängde in en hel tablett och gick isäng och väntade och väntade och väntade.
Ja det tog säkert närmare 30 min innan jag ens kände att jag började bli sömnig.
Men sen sov jag. ALLTSÅ JAG SOV, och jag sov så gott. Jag vaknade som vanligt om jag behövde gå på wc men genast jag lade huvudet på kudden igen så somnade jag om. 
Ja du kan säkert höra hur lättad jag känner mig, alltså det fungerade och det finns tydligen ett sätt att få denna kvinna att somna och sova efter vaknätter. TACK JESUS.

Sen sov jag till kl.15:45 när jag bestämde mig för att stiga upp.

MIN ÄLSKLING
Jan höll på med middagen när jag vaknade. Han gjorde lax i sås med soltorkade tomater, med ris och sallad till. 


Min Jan 💗.


Jag gick för att ta en uppiggande dusch och fick sen sätta mig till bords och äta. 
Min man 💗 har dessa två dagar (när jag testat insomningsmedicinen) jobbat hemifrån för att kunna hålla ett öga på mig, eftersom jag var rädd för biverkningar (läste om allt från andningsuppehåll till allergiska reaktioner). Han har också rastat Hugo på morgonen så han varit nöjd när jag behövt få sova. 
Det om något är kärlek. TACK JESUS FÖR JAN, min älskade man.

På tal om biverkningar vet jag av en. Medicinen innehåller tyvärr lactos så min mage är uppsvälld som en ballong och jag pruttar så gott som hela tiden, ja det är verkligheten. Men vet ni vad? Hellre (åtminstone nu) väljer jag pruttar istället för sömnbrist.

I kväll orkade jag t.o.m delta i Fokus ledningsgruppsmöte (och jag fixade det även med magen full av luft).
Vi funderade på de två återstående gångerna i vår samt hösten när vi får (hoppeligen) starta igång igen med vanliga samlingar och cafe. Vi ser så fram emot det och ber verkligen för den kristna gemenskapen.

Nu skall jag krypa isäng och ber om en skön och lång natt. Och ikväll tar jag en vanlig melatonintablett (sömnhormon) när jag kryper isäng.

En som vill ha varmt, skönt och mysigt när han sover.

TACK JESUS FÖR SÖMN. Jag tar till mig Ditt ord och kryper tacksam i säng.

NÄR DU LÄGGER DIG SKA INGET SKRÄMMA DIG, OCH NÄR DU LAGT DIG SKA DU SOVA GOTT (Ordspråksboken 3:24).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023