VARJE DAG LÄR MAN SIG NÅGOT

Jag köpte den en dag i januari när Matilda och jag var med goda vänner till grann - staden för att shoppa, äta gott och ha trevligt.


Jag ville ha två fina grönväxter till köksfönstret. Den första blomman såg bekant ut (jag är urdålig på blomnamn, så jag försöker mig inte ens på en gissning).


Medan den andra såg mera ovanlig ut, men den var också väldigt grön och fin så jag tog hem dem båda.

Vartefter veckorna och månaderna har gått har jag märkt att den betett sig lite märkligt, den har liksom brett ut sig på ett konstigt sätt. Jag har flera gånger tänkt flytta den till en anna plats men det har bara inte blivit av, och vart skulle jag flytta den när den tar en sådan plats.

Men så en dag ser jag en likadan blomma hemma hos en bekant (hon som själv jobbar med blommor och vet allt om växter, träd och blommor) och gissa var hennes blomma stod? Den "stod" faktiskt inte alls i någon kruka utan den HÄNGDE I EN KRUKA, i hennes köksfönster. 

Alltså denna blomma skall hänga, den är en ampel, visst heter det så? Inte konstigt att den snart tar över hela köksbordet.


Varje dag lär vi oss något nytt, om vi vill. Och jag vill.
Och nu får jag se till att köpa en hängande blomkruka, vad det nu heter, ampelkruka eller ej, det skall jag ta reda på och lära mig också.


TACK JESUS ATT VI VARJE DAG FÅR OCH KAN LÄRA OSS NÅGOT NYTT. Och när det gäller livet med Dig, då har vi en outtömlig källa att hämta ur. Det finns så mycket att lära, sånt som vi aldrig ens kan tro eller förstå men som Du Jesus lovat att vi ska få höra och se, få känna och uppleva.


JESUS SVARADE HENNE: "DEN SOM DRICKER AV DET HÄR VATTNET BLIR TÖRSTIG IGEN. MEN DEN SOM DRICKER AV DET VATTEN JAG GER HONOM SKA ALDRIG NÅGONSIN TÖRSTA. DET VATTEN JAG GER BLIR EN KÄLLA I HONOM MED VATTEN SOM FLÖDAR FRAM TILL EVIGT LIV (Johannesevangeliet 4:13-14).

HOS DIG ÄR LIVETS KÄLLA, I DITT LJUS SER VI LJUS (Psaltaren 36:10).


 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023