EMOJIS HJÄLP

Dottern kom och mötte mig efter jobbet i dag och vi fick en fin pratstund.
Och vi gick genom vackra Aspegrens trädgård. 


Och den här lilla lurvbollen var ju också med.



DATORHJÄLP
Väl hemma började vi disskutera min blogg, den som blivit så konstig på senaste tiden. Att ladda ner bilder m.m tar så lång tid. Och alla mina smilisar har försvunnit.

Det heter emojis, sa dottern.
Och hon lärde mig hur jag kan kopiera in emojisar i min blogg, liksom denna😃.
Jag tackade Matilda 💗 för tipset men sa också att jag skulle ju helst önska att få in alla emojisar i själva bloggen igen, så att jag bara kan klicka på den jag vill, som förut. 

Mikael hade just kommit hem och hörde vår diskussion. Han kom och slängde sig i sängen med en smörgås i handen, tog min dator, visade och sade: Mamma här skall du klicka till höger så kommer alla emojisar... där uppe, de finns ju i datorn färdigt. 
Tack Mikael 💗 för hjälpen.


Alltså hur enkelt var inte det. Inte visste jag att de fanns där och inte visste datateknikern, min man det heller. Jan sa: nej för jag använder inte emojisar med mina kunder 😉. Och det är ju helt förståeligt 😄.

Sen började Matilda och Mikael mixtra med min textstorlek, stil m.m. 
Och nu fick den lämna så här, kanske du redan märkt att dagens text är aningen större än vanligt? Och mina ögon gillar faktiskt denna något större text, så jag får se om det blir en vana.

Och sen när mina ögon blir ännu sämre då får jag börja använda denna textstorlek 😉.

Tänk vad fint att Gud har skapat oss med olika gåvor, talanger och intressen.Vilka det inte är tänkt att vi ska panta på för oss själva, utan istället ska vi hjälpa varandra och fungera här i denna värld genom dessa gåvor, talanger och intressen.

MEN, HERRE, DU ÄR VÅR FAR. VI ÄR LERAN, OCH DU ÄR DEN SOM FORMAT OSS, VI ÄR ALLA VERK AV DIN HAND (Jesaja 64:8).









Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023