MORSDAG 2020

I år tror jag att de flesta av oss firat en annorlunda morsdag, på ett eller annat sätt. Vi har firat ute vid villan, i husbilen med barnen.

Det blev goda våfflor till efterrätt idag.

Vi började med sovmorgon, barnen där hemma och vi här vid villan. När vi sent om sider steg upp tog jag en promenad med Hugo i regnet, vilket hållit på hela dagen.






Under tiden började Jan tillreda maten.


Och när det gäller att värma upp potatisvatten så kan man säga att alla sätt är bra utom de dåliga.



Sen kom barnen till lunchtid. Vi åt gott, pratade, skrattade, vilade och tillbringade över tre timmar tillsammans, i denna husbil (den ser stor ut från utsidan men här inne är det nog rätt trångt när man är många), och vi hade det så trevligt och mysigt. Där ute har det regnat (och t.o.m snöat) hela dagen och gör det ännu. Så det blev inget kaffe ute i solen idag.


Dottern hjälpte till med grönsakerna.





Mor i huset fick först ta mat idag.



Tid att prata, lyssna och se varann, så värdefullt.




Jag är så tacksam att jag får vara mamma till dessa underbara tre.
Och jag är så glad att de ville komma och fira mig idag. Jag är ännu varm i hjärtat för de tre långa, varma och kärleksfulla kramar jag fick, de sa mer än ord. Men jag fick också kärleksfulla ord: Jag älskar dig. 
Och jag fick också säga de tre finaste orden tillbaka: Jag älskar dig, till alla mina älskade tre.


Matilda som börjat i bilskolan fick oss alla att pröva det program de använder. Det blev bra och rolig repetition.

Av min älskade underbara man har jag också fått kramar, kärleksfulla ord och framför allt kärleksfulla handlingar. Han har kokat, fixat och diskat från morgon till kväll. Och nu har han fixat morsdagsbastu som avslut på denna fina dag.
Han har varit i farten hela dagen. Fick en rolig bild på honom när han kom inrusande från regnet med potatiskastrullen.

ÄLSKADE, ROLIGA UNDERBARA JAN.

Om du undrar ifall jag fick några materiella presenter så fick jag inga. Eller jo jag fick den största någonsin, för jag skall få en hel trappa och terass som inte går så bra att slå in i paket. Och eftersom de firade mig också för en vecka sedan (när jag fyllde år) så räckte det bra till. I stället hade jag en önskan och det var/är att familjens gemensamma projekt att bygga en ny trappa och terass skulle få bli verklighet i sommar, och så kommer det att bli, åtminstone har jag fått ett ja och några brädor där hemma.


MOR OCH SVÄRMOR
Fredagkväll körde vi en runda och levererade en liten gåva på utsidan till våra kära mammor. De fick båda blommor och jord så de får vara kreativa, viktigt under denna Coronatid att hitta något att göra. Och en chokladplatta, eftersom en läkare som citerade en annan tipsade om att det är inte helt fel att ge en chokladbit innan natten till de äldre. Här skulle jag liksom tidigare i detta inlägg också fylla på med lite hjärtan och glada gubbar, men de har som sagt helt försvunnit från min blogg.


Vi har också pratat och fått se varandra via skärmen, så värdefullt att det finns den möjligheten.
Först ringde vi upp mina föräldrar enligt överenskommen tid med mina syskon.



Barnen busade och satte till alla möjliga roliga bakgrunder.



Senare på kvällen blev det skärmtid med svärmor. Svärfar var också där, men inte på bild.


Vilken dag det varit, en sån fin dag, en annorlunda morsdag som jag sparar i mitt hjärtas djup.

TACK JESUS FÖR DENNA MORSDAG. TACK FÖR GÅVAN JAG FÅTT ATT BLI MOR. TACK FÖR VÅRA TRE BARN.
TACK FÖR MIN KÄRA MAMMA OCH MIN KÄRA SVÄRMOR. TACK ATT VI ALLA FÅR HA VARANN.

GODNATT från husbilen.





SE, BARN ÄR EN HERRENS GÅVA, LIVSFRUKT ÄR EN LÖN (Psaltaren 127:3).

HEDRA DIN FAR OCH DIN MOR, SÅ ATT DU FÅR LEVA LÄNGE I DET LAND SOM HERREN DIN GUD GER DIG (2 Mosebok:20:12).  











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023