EN SKÖN DAG UTE VID VILLAN

Vi har haft en alldeles fantastisk dag ute vid villan med solsken och vackert väder. Det har blivit flera turer ner till stranden och havet.


Först fick vi Mikael på besök till lunchen, efter ett tag kom de andra också. Matilda stannade här medan Mattias åkte vidare.


Det serverades glass med krossad Turkisk peppar.


Sen tog vi en skön promenad till stranden och ut på sanddynerna.


Hugo fick busa och springa i det grunda och varma vattnet.


Och han grävde så näsan blev full av sand.



Söta Hugo.


Vattnet hade format sanden så fint och vi hittade små öar, där Hugo älskade att springa runt. Sanden kring kanten kändes som kvicksand (se Matildas fot hur den sjunker ner).




Sen blev det springtävling tillbaka till stranden.


Mikael vann överlägset. Hugo drog upp bredvid och kom strax efter på andra plats medan Matilda kom in på en säker tredje plats.....vi två andra fick inga medaljer.


Svärföräldrarna var hit på eftermiddagskaffe och sen kom släktingar/ villagrannar på besök, vi träffades men höll ett visst coronaavstånd👍.
Vi har under våra promenader också träffat många av de andra grannarna här och fått hälsa och prata  några ord. Det är alltid så roligt att se alla när villasäsongen inleds igen.

I solen på terassen har det varit för hett för mig i dag, jag tycks inte alls klara av värme längre, om det beror på mina övergångsbesvär eller vad vet jag ej men jag liksom börjar koka, jag bara måste dra mig till skuggan. Och i skuggan är det för kallt.
Men idag har jag nog haft allt från bikini till shorts med topp, och fleece utanpå vid behov.

Vi har också hunnit med övningskörning idag. Vi har ansökt så vi får båda två vara lärare.
Matilda tränade att backa fram och tillbaka, och då var jag läraren och sen var hon och köra här på villavägen med Jan.

När barnen for hem liftade Jan med för att sen cykla hit tillbaka. Hugo och jag tog en vilostund, jag med bloggen och han med att sova.

TACK JESUS för en fin dag med familj, släktingar och villagrannar.


NJUT AV VARJE STUND, FÖR DEN HAR DU I DINA HÄNDER.
Ta hand om alla runtomkring dig, för det är ju oftast så att när vi riktar blicken mot andra istället för endast på oss själva då blir livet rikt. FÖR DELAD GLÄDJE ÄR DUBBEL GLÄDJE OCH DELAD SORG ÄR HALVERAD SORG.



ALLTSÅ: ALLT VAD NI VILL ATT MÄNNISKORNA SKA GÖRA FÖR ER, DET SKA NI OCKSÅ GÖRA FÖR DEM (Matteusevangeliet 7:12).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023