SEMESTERSTEG

När jag hade jobbat klart i dag och skulle just gå ut genom dörren och hem sa chefen: Oj vilka lätta steg du går med, det riktigt hörs att du fått semester 😄.

På hemvägen gick jag in till favorit cafet och inhandlade två helt sockerfria godsaker. 


Sen fortsatte jag med mina lätta semestersteg hemåt. Och där långt borta såg jag Jan komma med Hugo för att möta mig. Hugo drog hårt i kopplet när han såg mig.


Här hemma hade det hänt saker. Jan hade varit och inhandlat ett som annat till bygget och sedan på börjat den andra terassen. 


Detta hörn har alltid varit ett bekymmer, här är kallt, rått och fuktigt. 
Stegen upp till taket går mitt i köksfönstret, och luftvärmepumpen spärrar ut från väggen. 
Jag har ofta grubblat på detta hörn vad vi skall göra med det så det skulle se och kännas lite trevligare och framför allt mera hemtrevlig.



Trappstegen tar sin tid att knepa och knåpa med.



Och i nuläget är terassen nästan klar, ännu återstår ett långt trappsteg och lite finslip. 


Det blev så bra och jag har en otroligt duktig man.


Att vi fått en liten terass även till höger (på bilden) det är liksom första steget med detta hörn. Vad vi sen skall göra med den, ja det vet vi inte. Men om inget annat så kommer den lilla torkställningen att stå stadigt här. Den stora torkställningen som snurrar den har vi inte satt upp på flera år. 

Fortsättning följer.


SEMESTERPLANER
När jag kom hem trädde jag först på mina ringar 👍💗och åt sen mina godsaker medan jag läste dagens tidning. De andra i huset är inte alls intresserade av dessa sockerfria råkakor/godsaker så därför köpte jag endast till mig själv, ifall du undrar. Men om råkakorna skulle ha bestått av kakaomassa då skulle de gärna ha delat med mig.

I dag blev det en mango - svartvinbärsbakelse, vilken smakade helt bra även om det inte var choklad 😊, och sen blev det också en dadelboll.


I morgon kommer vi att fira att det är skolavslutning för Matilda och att sommarlovet börjar och då kommer även de andra i huset att få äta gott, det lär bli både salt och sött.  


KVÄLLSPROMENADEN
Jan jobbade på med terassen så jag och Hugo tog en sväng. 
Och det var så vackert så jag kunde inte låta bli att ta några bilder.


Och så grönt det blivit.


Solen tittade fram lite ibland men gömde sig varje gång jag försökte ta en bild.


När vi kom hem fixade jag lite i trädgården, jag fortsatte att ta bort gräsmatta kring terasser och planteringar.


På måndag börjar min riktiga semester, men eftersom jag råkade få en ledig helg här före så får jag två extra dagar, inte illa alls. Så redan nu har jag börjat traska på i mina lätta semestersteg.
Men jag hoppas att mina steg inte endast är lätta när jag har semester, utan att de också får vara lätta andra dagar. 

Må även du få gå med lätta steg varken det är semestertider eller ej. Om dina steg inte alls känns lätta prata då med någon och prata med Jesus. Jesus säger till dig: KOM TILL MIG !


KOM TILL MIG, ALLA NI SOM ARBETAR  OCH ÄR TYNGDA AV BÖRDOR, SÅ SKA JAG GE ER VILA (Matteusevangeliet 11:28).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023