ÖVER STOCK OCH STEN

Till ljudet av en brummande motorsåg lade jag mig ner i sängen här i husbilen, med Hugo tätt intill.

Hugo promenerar under.

Det var Jan som brummade och jobbade på utsidan. Träden på bilden här ovan har han dock inget med att göra, de blåste omkull för några år sedan.

Men innan jag kom hit efter jobbet tog jag först en sväng hem för att säga hej till ungdomarna. Endast Mattias var hemma. Han jobbade på med sina skoluppgifter. Just nu skriver han om Florence Nightingale.
Mattias körde sen ut mig hit till villan, så ungdomarna får bilen tills imorgon när de skall komma hit för att fira morsdag. 

Dagens bilder är från igårkväll när vi var ut på en minst sagt knepig promenad. Efter att vi hade gått en bit fick Hugo välja väg och han valde att springa tillbaka till husbilen, för det var både vått på marken och regnigt. Och han valde den krångligaste vägen/stigen av alla.

Vår Hugo har blivit så modig, han rusar iväg vart som helst och hoppar över stock och sten och kryper under omkullvälta träd.




Vi hade desto svårare att ta oss fram, det blev värsta träningspasset.


Jag hade blöta kläder och blöta skor när vi kom tillbaka till husbilen. Och Hugo var genom blöt och full av skogens skräp. Men liksom alltid så gäller det att fokusera på det positiva istället för det negativa. Det positiva var att jag fick fara i bastun och värma mig efteråt, andra gången den dagen. Inte illa alls.

Och nu i dessa Coronatider känns det nog ibland som att ta sig över våta stockar och stenar. Men då får vi leta efter guldkornen och hålla fast vid dem. För varje dag innehåller guldkorn, det gäller bara att leta på rätt ställe och att sätta på de rätta glasögonen.

Har vi svårt att tänka positivt nu i denna dystra tid ja då kan Jesus hjälpa oss, ja Han verkligen vill hjälpa oss.

Hugo är bra på att hitta guldkorn, är det tråkigt busar han bara till det lite också blir det hur roligt som helst.


Så om du är en person som tycker att det mesta är tråkigt och deppigt just nu. Se dig då omkring på allt gott som du har och på allt det du fortfarande kan och får göra. Låt sen Jesus hjälpa dig att hitta glädjen igen. Och busa till det lite ibland, skoja, skratta och låt humorn få blomstra.

Jag avslutar med juniorbönen. Be den gärna. Gud hör bön och Han svarar alltid på bön, på ett eller annat sätt.

JESUS KOM IN, RENA MITT SINN.
KOM IN I MITT HJÄRTA JESUS.
KOM IN, BO KVAR MIN STYRKA (och glädje)VAR.
KOM IN I MITT HJÄRTA JESUS

Skrivet på vägen utanför Arbis för ca en vecka sedan. TA HAND OM VARANDRA.


HERREN ÄR MIN HERDE, INGENTING SKA FATTAS MIG (Psaltaren 23:1).

BARA HOS GUD FINNER JAG RO, FRÅN HONOM KOMMER MIN RÄDDNING (Psaltaren 62:2) 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023