NÅGON HADE ROLIGT

Jag blev glad i dag och kanske även du blev glad?


Jag var ute på promenad när jag märkte att någon ritade på himlen. Jag tror bestämt att de som fick flyga runt där uppe på det sättet också var glada.

Och just det här med att försöka göra livet glatt eller åtminstone gladare för varann, det är ännu viktigare nu.

Vi kan alla ställa oss frågan: Hur kan jag förgylla någons dag? Och jag tror att vi alla hittar flera svar på den frågan.

Eller så måste vi kanske först fylla våra egna liv med just LIV OCH GLÄDJE ifall det saknas, för att sen ha något att ge vidare.
Och det finns en som kan fylla oss med det och mer där till och det är Jesus, Han som är både glädjen
och livet självt.

Dagens bibelord får vara både vår rekommendation och vår bön om vi vill ha mera liv och glädje i våra liv. Och det säger vi väl aldrig nej till, eller hur?


LÅT DIN BARMHÄRTIGHET KOMMA ÖVER MIG SÅ ATT JAG FÅR LIV, FÖR DIN UNDERVISNING ÄR MIN GLÄDJE (Psaltaren 119:77).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023