VID VILLAN

I gårkväll var det Matilda som kom och mötte mig efter jobbet. När vi kom hem kom goda vänner och uppvaktade oss (vi har ju båda två haft födelsedag nyligen) ute på gården. Härliga, roliga och trogna vänner som kom och förgyllde kvällen.
Denna vackra blomkruka med fina penseer fick jag.


Dottern fick favoritgodisar och något att se fram emot.
Tack tack kära vänner.

Och detta vackra kort fick jag.


I DAG
I dag innan jobb blev det promenad med Hugo.


Och när vi kom hem blev vår "smutspelle" badad, och det behövdes verkligen. Och när man blivit badad då blir man alltid busig och börjar yra runt i huset och rulla och snurra i soffan.


När jag hade kokat dagens lunch (makaroner och knackorvssås) begav jag mig till jobbet.


IKVÄLL
Jan och Hugo kom och mötte mig på hemvägen. Väl hemma blev det en runda för att höra hur barnen haft det idag. Två av dem har som vanligt distansstuderat medan den tredje har varit första dagen på sitt sommarjobb.
Sen blev det lite fixande och plockande i huset och tillsist slängde jag ihop lite kläder m.m. Jan hade redan packat all mat och annat viktigt.
Det blev sen ännu en runda (för alla barn satt i olika rum och två uppe och en nere) för att säga hej då, ge en kram, säga jag älskar dig och Jesus beskydda dig. Också lite förmaningar, de vanliga att de ska äta ordentligt, sova tillräckligt och sköta disken m.m.
Också åkte vi iväg, de tio kilometrarna.

Nu är vi på plats vid villan med husbilen.
Jag har just krypit ner i sängen med en påse lakrits, två tonfisksmörgåsar, ett glas havremjölk och bloggen.
Hugo ligger vid mina fötter och Jan yrar runt och ställer in alla vippor, mätare, knappar m.m. Också säger han de ord som man kanske inte önskar att få höra när man just inlett sin husbilsresa: GASEN ÄR SLUT.
Man HAR ALLTID två gasflaskor, om den ena blir slut så HAR MAN ALLTID den andra, men nu tycks båda vara helt tomma. Så nu får vi köra med endast elvärme i natt, plus en värmeblåsare som är gjord för att användas i husbil/husvagn. Men det skall nog gå bra det här.


AVSLUTNINGSBILD
Avslutar med en bild av ännu ett projekt som vi skall börja med, och mera om det en annan dag.


Gårdagens blogginlägg lyckades även om det såg helt konstigt ut när jag skrev, vilket det gör också nu. Detta är tydligen det nya normala, och jag gillar det inte alls.
Men jag får väl bara hänga med. I morgon skall jag försöka förstå mig på denna nya uppdaterade blogg...och leta efter alla smilisar.

Nu godnatt från mig. Må Herren ge dig en god natt med skön sömn och vackra drömmar.

NÄR DU LÄGGER DIG SKA INGET SKRÄMMA DIG, OCH NÄR DU LAGT DIG SKA DU SOVA GOTT (Ordspråksboken 3:24).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023