NYTT PROJEKT PÅGÅNG

När jag kom hem från jobbet tog jag en promenad med Hugo och när vi var hemma igen slängde jag mig på sängen och somnade en duktig halv timme.

Sen var det dags för mitt nya projekt. Jag gillar tanken på att inte behöva trimma kring alla terasser, blombänkar m.m, så nu ryker gräset igen.


Nu tänker jag göra likadant som med blombänksprojektet, gräva bort gräset närmast, fylla på med grus, sen rotduk och tillsist de vackra rosa stenarna. Också får gräsklipparens hjul köra på gruset, och inget trimmas behövs.

Jag började med terassen vid utebastun, grävde bort och petade bort gräs som lyckats ta sig in lite grann vid kanten.

Före bild.


Efter bild.


Och fortsättning följer.


RYGGEN KRÅNGLAR
Egentligen borde jag vara riktigt försiktig med ryggen just nu för detta är fjärde dagen som den krånglar, dock är detta bästa dagen hittills.

Jag vaknade i måndags av att ryggen värkte och det strålade ner i båda skinkorna och benen. Jag har haft det förut men väldigt länge sedan.
Min rygg värker sällan när jag lägger mig ner, men nu gör den det, och varför vet jag ej.

Men det jag vet är att de vanliga McKenzie övningarna/bakåtböjningarna hjälper som vanligt. Därför vet jag att det är min diskutbuktning som bråkar igen.
Töjer jag bakåt ryggen öppnas diskarna och diskutbuktningen kan dras in igen. Sen hålls den några minuter eller i bästa fall timmar, men så kommer samma värk och strålning tillbaka.
Och när det är akut skall man göra dessa övningar varannan timme, vilket jag fuskat med.
Så nu har jag fått börja skärpa mig.

Men ändå kan jag inte låta bli att jobba på i trädgården med ett som annat, men jag har lärt mig att göra lite åt gången och ta pauser när jag sträcker på mig och gör mina övningar.


SKURAR UPP
Jag har också tvättat luftvärme pumpen som var grön på taket.

Före bild.


Och efter bild. 


Det är otroligt mycket vi får gjort nu här hemma på gården, sånt som väntat på att bli åtgärdat i flera år, smått som stort. Så skönt att få det fixat.


ALTANBYGGET
Och Jan han jobbar på.




Denna sida är så gott som klar nu, endast lite finjustering här och där behövs ännu..


Jan har nu börjat fundera på altanen som skall komma på andra sidan från dörren, den skall bli lägre.


Och på tal om nya projekt så kom Jan på ett nytt igår kväll. Han tycker att vi skall bygga ut balkongen över terassen, alltså inget litet projekt.

Här en bild från början av projektet och här syns vår balkong.


Min åsikt om hans nya projekt är att det börjar se knasigt ut att bygga ut balkongen till bara ena sidan, isåfall bör vi bygga ut den till båda sidorna, och får då en enorm balkong.
Men jag tror nog inte att Jan ens vill börja med ett sånt stort projekt, varken balkongen skulle bli till bara ena eller båda sidorna, så det lär nog lämna i våra drömmar. Men den som lever får se.


SNART GODNATT
Jag kom just in för att skriva detta blogginlägg, ta en dusch, äta något smått och krypa i säng för att orka upp till jobb imorgon.
Mikael far NU (kl.21:20) med sin kompis på freesbegolf. Mattias är i Kokkola 💗. Och Matilda sitter här bredvid mig och vi trycker på våra knappar på våra apparater medan vi hinner prata om det ena och det andra.




TRÄDGÅRDSFIX
Nu när sommaren så gott som är här, skolorna får sommarlov till helgen och många börjar sina semestrar då är vi många som gillar att fixa på i trädgården, vid villan eller med annat trevligt. 
Det är gott och fint. Men jag vill uppmana både mig själv och dig som läser, glöm inte Jesus mitt i allt det sköna, gröna och avkopplande. Det är så lätt att vi glömmer att öppna vår bibel, knäppa våra händer och lyssna till Guds röst när livet är fantastiskt.
Men vi behöver Honom varje andetag. Och låter vi Honom andas in nytt liv i våra liv ja då blir det fantastiska gröna, sköna och härliga så mycket grönare, skönare och härligare. 
Vi kanske tycker att vi redan njuter och har det bra, men kom då ihåg att Han kan ge dej mer, för Han har alltid mer att ge var och en av oss.

Så fortsätt att fixa i trädgården, njuta av din kaffekopp i solen men ta Jesus med.


GUD BLICKAR NER FRÅN HIMLEN PÅ MÄNSKORS BARN FÖR ATT SE OM DET FINNS NÅGON FÖRSTÅNDIG, NÅGON SOM SÖKER GUD (Psaltaren 53:3).








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023