JAG ÄLSKAR DIG MED TRE SEMLOR

Denna morgon var det jag som steg upp när resten av familjen sov vidare och de skulle sova flera timmar ännu, för de hade ledig dag.
Jag tog en dusch, borstade tänderna, åt morgonmål, tog en runda med Hugo och promenerade iväg till jobbet.....med tre semlor i väskan.


När Jan kom isäng igårkväll sa han: det finns tre semlor till dig i kylskåpet tills imorgon 🧡.
Vilken kärlek att han hade tänkt på mig.

Jag har jobbat långdag (11,45 h) och Jan vet att jag behöver ha med mig flera mellanmål och två ordentliga matportioner. Vanligtvis "modelläter" vi med brukarna men nu i dessa Corona-tider gäller andra regler, nu tar vi med egen mat.
Så att ha färdigt fyllda semlor bara att ta med på morgonen ja det var otroligt skönt.

Med handlingar kan man säga JAG ÄLSKAR DIG.

Jag gav också Jan en kärleksförklaring i form av en handling. 
Jag tog ut Hugo på en ordentlig promenad innan jag for på jobb. Då fick Jan en ordentlig sovmorgon och behövde inte ut med Hugo förrän på eftermiddagen. 

Hugo med favoritbollen i munnen.

Med handlingar kan man visa att JAG ÄLSKAR DIG.
Och med munnen kan man uttala de värmande orden JAG ÄLSKAR DIG.
Ifall du inte ännu idag sagt JAG ÄLSKAR DIG till din äkta hälft, så hinner du ännu.

GUD SOM ÄR KÄRLEKEN SJÄLV HAR SKAPAT OSS, AV KÄRLEK, TILL KÄRLEK...... FÖR ATT VISA KÄRLEK TILL VARANDRA 🧡.


DEN RÄTTFÄRDIGES LÄPPAR FÖRSTÅR VAD SOM ÄR VÄLBEHAGLIGT, DE OGUDAKTIGAS MUN FÖRVRÄNGER ALLT (Ordspråksboken 10:32).

LÅT MIN MUNS ORD OCH MITT HJÄRTAS TANKAR BEHAGA DIG, HERRE, MIN KLIPPA  OCH ÅTERLÖSARE (Psaltaren 19:15). 

DEN SOM VAKTAR SIN MUN OCH SIN TUNGA BEVARAR SITT LIV FÖR SVÅRIGHETER (Ordspråksboken 21:23).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023