FÄRDIGT OCH KLART

Hela denna fina soliga dag har jag tillbringat på insidan (förutom några promenader med Hugo). Jag har storstädat medan Jan har tillbringat hela dagen på utsidan med att färdigställa terassen.


Alltså andra sidan av terassen är nu också helt färdig. 
Och som ni ser så fick lyktan redan pröva sin plats på trappan/hyllan.



FIRAT SKOLAVSLUTNING
Det blev ingen avslutning i Matildas skola i år p.g.a Coronaviruset men via meet/möte önskade klassläraren och eleverna varandra trevlig sommar.
Medan hon satt framför datorn bakade jag till avslutningsfesten....som vi körde på hemmaplan

I morse fick vi en knippe rabarber av grannen, så snällt.


Det avgjorde vad jag skulle baka för gott och bjuda familjen på denna avslutningsdag. 
Jag prövade på två nya recept, en rabarberpaj och en rabarberkaka.


Pajen hade rabarber underst och kakan hade rabarber överst.


Jag har inte smakat så lite som en smula ens, men de var nog ätbara enligt familjen.


Innan det blev dags för rabarber - efterrätterna åt vi hämtmat/hamburgare.


Och för Matilda väntade ett kuvert, för duktiga studieprestationer. 
Våra barn har alltid fått en sommarlovspeng oberoende av vitsord. Alla barn som går i skolan och kämpar på normalt är duktiga och kan behöva få lite uppmuntran, det behöver ju inte vara en peng utan det kan ju vara vad som helst som de uppskattar.
Pojkarna fick kuvert tills de gick ut gymnasiet, nu får de istället en mycket större summa pengar än sin syster till födelsedagar och jular, vilket de tycker är bättre.

Förutom att jag har städat så har jag också hunnit med Hugo på några korta promenader i dag. En tur gick via djuraffären för att fylla på godis och matförrådet, vilket kan vara bra att ha så här i semestertider.

Och här en bild från vårt nystädade kök, och ser ni taket 😄?


Taket har fortfarande inte blivit målat. Jag tror att det var i november eller december som jag strök av penseln där, när jag hade målat sovrumstaket. Men ingen panik vi har inga problem med att leva med lite vitt i taket, och nog lär det bli målat någongång, om någon dag, vecka, månad eller år.


TILL VILLAN
När Jan och jag hade färdigt och klart på både in och utsidan en 20-tiden åkte vi hit till villan för att tillbringa några dagar eller kanske hela veckan här.

Här tog vi en sen middag.


Bastubad.


Godnatt önskar jag dig med denna bild som jag tog nere vid vattnet en 22-tiden när vi var på  kvällsrundan med Hugo.


Och jag hittade ett bibelord om lärare så här passligt på terminens sista dag 😉. 
Och ett bibelord om hur härligt det är att läsa Guds ord (bibeln) det känns som honung när det liksom träffar riktigt rätt.

JAG ÄR KLOKARE ÄN ALLA MINA LÄRARE, FÖR JAG BEGRUNDAR DINA VITTNESBÖRD (Psaltaren 119:99).

VAD LJUVLIGT DITT ORD ÄR PÅ MIN TUNGA, SÖTARE ÄN HONUNG I MIN MUN
(Psaltaren 119:103).

DITT ORD ÄR MINA FÖTTERS LYKTA OCH ETT LJUS PÅ MIN STIG (Psaltaren 119:105).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023