FIXAT PÅ HELA DAGEN

Jan har jobbat med terassen i dag.

Först har han grävt ner alla "plintar" och fyllt dem med grus.

Trappan (som vi inte var/är helt eniga om) är på paus en stund och istället bygger han terassen, först.


En rotduk har satts på plats och lite grus på den som tyngd.



Det blev lite extra knep och knåp där luckan i terassen skall komma, så vi slipper ner under huset, genom den vanliga luckan (förstod ni det där).


Fortsättning följer en annan dag.


UTEDASSET
Och jag har fixat taket till utedasset. 
Med de orden gjorde jag säkert svärmor helt nervös, nu undrar du nog om vi haft sönder taket till utedasset, vid villan? Lugn, bara lugn. 

Utedasset som jag har fixat ser ut så här.


Alltså en modell betydligt mindre. 
Det föll i golvet en dag när jag lyfte på det för att fylla på wc-rullar. Och det tappade sitt tak.



Men nu är det frid och fröjd igen när taket är på plats.



INNE OCH UTEFIX
Jag har sprungit in och ut idag, fixat lite här och lite där, vilket jag gillar.
Förrutom att jag har fixat ett tak .... smile, så har jag också polerat vår diskbänk.


Nu för tiden städar jag/vi undan på diskbänken faktiskt flera gånger/dag men ändå tycks den aldrig vara helt ren eller tom. 
Så en ordentlig rengöring behövdes.

Där ute har jag plockat bort alla småstenar som vi haft kring trappan.


Och där under trappan gömd bland stenar och gräs hittade jag Hugos favoritboll som varit borta i ca två år. Oj vilken glädje det blev, han kastade den själv och fångade den, ute på gräsmattan.

 
Den bollen har vi bett att få hitta, det tog två år men nu fick vi bönesvar.

Jag har grävt bort gräs längs väggen där terassen kommer. Ja här gör vi aldrig saker i rätt ordning men det fungerar bra ändå.

 
Allra först fick jag snabbt ta bort mina blommor innan de skulle ha blivit begravda under rotduken och terassen.


Sen planterade jag dem bakom huset.


Och idag har jag äntligen kommit till botten av tvättkorgen (det sker sällan när alla bor hemma) och där låg juldukarna fortfarande, och väntade på att bli tvättade. Bättre sent än aldrig.


Vi har haft svärföräldrarna på besök, på utsidan. Och jag har varit och handlat åt mina föräldrar.
I dag är det en sån här dag när jag inte riktigt förstår vart alla timmar har gått.

På kvällspromenaden sken solen så fint men iskallt var det. 

.

OLIKA KVÄLLSMYS
I går kväll hade vi kvällspicknick i sängen. Jan hade gjort goda smörgåsar med mycket gott på.


I kväll var det skönt med bastu innan jag kröp isäng.

Nu godnatt. TACK JESUS FÖR BÖNESVARET, vår bön var i enlighet med Din vilja eftersom vi fick bönesvar.   

Lämna allt och alla i bön till Jesus. Han svarar på våra böner enligt sin tidtabell och på sitt sätt, om bönen är enligt Hans vilja. 
Ibland ber vi om sånt som Han vet att inte är bra för oss. Och Han ser och vet så mycket mera än vi gör. Vi kan se att det bara finns ett svar på vår bön, Herren ser på ett annat sätt.


OM TVÅ AV ER HÄR PÅ JORDEN KOMMER ÖVERENS OM ATT BE OM NÅGOT, VAD DET ÄN ÄR, SÅ SKA DE FÅ DET AV MIN FAR I HIMLEN (Matteusevangeliet 18:19).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023