ÄCKLIGA KRYP

Vaknade imorse av att Hugo kom riktigt nära och ville gosa, som vanligt. Och vi gosade.
Mitt i goset kände jag en liten upphöjning på hans hals och utan att se efter så visste jag vad det var.


Det var en fästing. 
Och tack och lov så hade den knappast suttit länge där vilket jag kunde avläsa av storleken.
Äckliga kryp dessa fästingar.

Jag har tidigare i sommar när vi var på husbilsresa plockat bort två fästingar av Hugo, de kom vandrande på hans päls.
Men detta var den första fästingen denna sommar som tagit fast.

Och Jan har faktiskt gått med Hugo på en ny plats denna vecka där det fanns en hel del gräs, vi tror att den kom där.

Hoppas och ber att Hugo inte har flera fästingar på sig, skall ta och kolla igenom hans päls riktigt ordentligt.


Och nu får vi somna vi vid villan ikväll, så skönt. Men först blir det bastu.

HERRENS NAMN ÄR ETT STARKT TORN, DEN RÄTTFÄRDIGE SKYNDAR DIT OCH FÅR SKYDD (Ordspråksboken 18:10).
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023