SMÅFIXAT INFÖR EN EFTERLÄNGTAD VILLAHELG

Tog en sväng med vattenkannan när jag kom hem ikväll, och gav blommorna extra mycket vatten.


Och plockade äppel.


De är så mogna så de börjat trilla ner.


Och jag tog upp nypotatis, som skall få bli till en god potatissallad.

Jag ställer och fixar lite inför morgondagen.
För då jobbar jag kl.13-21 och efter det kör jag raka spåret till villan, måste bara komma ihåg att ta bilen till jobbet 😉. Jag går ju eller cyklar vanligtvis.
Jan och Hugo åker med husbilen dit på eftermiddagen samtidigt som de för dottern till ungdomsweekenden.

Även om jag ska på jobb på söndagmorgon så åker vi ut denna helg. Nu när inte pojkarna är hemma så kan vi ju ta med båda bilarna vilket blir praktiskt.

Vi har bjudit gäster till lördag och ber och hoppas att regnet håller sig borta, eller regnet i sig är inget bekymmer men blixtarna och åskan som lovats får gärna hålla sig borta.

Jan har i kväll kokat god salladsdressing som vi också skall få njuta av i helgen.

Nu kryper jag i säng. Godnatt från mig.
TACK FÖR DAGEN, TACK FÖR NATTEN, TACK JESUS ATT DU ALLTID ÄR MED.


OM NI FÖRBLIR I MIG OCH MINA ORD FÖRBLIR I ER, SÅ BE OM VAD NI VILL OCH NI SKA FÅ DET (Johannesevangeliet 15:7). 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023