VENEZIANSK / VILLA-AVSLUTNING 2020

I natt har vi sovit tre personer i husbilen, plus en hund. Jan hämtade Matilda 💗 sent igår kväll och strax innan midnatt började de bädda ner bordet och soffan till en säng.


Sen somnade alla, utom jag som hade sovit alldeles för sent på eftermiddagen. Det blev att vända och vrida sig några timmar innan sömnen inföll.

Men vi tog en ordentlig sovmorgon.
Jag vaknade strax efter 10. Jag började på med dagens blogginlägg till ljudet av två älskade sovande personer.
Sen gick jag ut och började fixa med blommorna, slängde dåliga och planterade om de som gick att rädda ur någon kruka.

När Jan hade vaknat tog vi en promenad med Hugo.


Det var soligt och varmt.


Under promenaden plockade vi blåbär till morgonmålet.


Men det blev inget morgonmål utan snarare en brunch, när dottern äntligen steg upp.

Vår ute-diskplats fungerade bra som utekök. Jag gräddade våfflor och Jan började tillreda räksmörgåsar.







Det blev våfflor i olika storlekar.


Jag åt mina med blåbär, jordgubbar och havre-gräddskum, utan socker, så otroligt gott.
 

Jan åt sina med salt fyllning, kycklingfajita.
Sen började Jan jobba på med att bygga en ordentlig ställning till en hängmatta som vi hittade i förrådet.


Så här såg den ut när den senare på kvällen var nästan klar.


Klockan 15 kom Jans syster Jonna och dottern Linn, cyklande. Och Hugo sprang glatt för att hälsa dem välkomna.


Senare kom resten av familjen, förutom sonen som hade annat för sig.
Och svärföräldrarna kom också hit en sväng.


Och vi åt och umgicks på utsidan. I vår familj/släkt finns flera inom riskgruppen, liksom i många andra familjer och släkter.



Det blev en fin kväll som bestod av bastubad, god mat, fina samtal och många skratt.
Och även Hugo fick komma i bastun och bli upptvättad.


Ur högtalaren strömmade lovsångsmusik i kväll och från grannen hördes gitarrmusik.


Matilda tog några bilder av mig, mitt i samtalets gång och med en melon på huvudet, tydligen.





En nybadad och nyfriserad Hugo 💗


En god räksmörgås.


Svägerskan tog en bild av oss uppifrån Jans "terass". 


När det började skymma tände vi facklor, lyktor och ljus. Och filtar och täcken söktes fram när det blev kyligare, allt för den bästa mysfaktorn.



Och Hugo fick ligga på svärföräldrarnas värmematta 👍👍👍, samtidigt som Matilda och jag värmde våra fötter.


När det började smälla och braka av alla fyrverkerier gick jag in med Hugo i husbilen, där sov han sen gott medan jag satte in kvällens bilder på bloggen.
De andra vandrade ner till stranden för att skjuta upp fyrverkerier.

Och från husbilen såg jag tillräckligt.


Och på insidan var det också betydligt varmare och tystare.


Vilken fin och välsignad kväll vi fick.

Denna skål har Jan tydligen gjort när han var liten. Svärmor hade med skålen när de kom och den passade perfekt att sätta ett ljus i.

TACK JESUS för en fin kväll, alla tillsammans trots corona och ett som annat orosmoment. MEN ALLT OCH ALLA I DINA BESKYDDANDE OCH HELANDE HÄNDER JESUS Amen.


HERREN ÄR GOD MOT DEM SOM VÄNTAR PÅ HONOM, MOT DEN SJÄL SOM SÖKER HONOM. DET ÄR GOTT ATT I STILLHET HOPPAS PÅ HJÄLP FRÅN HERREN (Klagovisorna 3: 25-26).

HOS DIG ÄR LIVETS KÄLLA, I DITT LJUS SER VI LJUS (Psaltaren 36: 10).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023