MED FOTEN PÅ BROMSEN

Efter en riktigt fin villa-avslutningskväll i går sov vi en lång natt.

Till kl.11 skulle Matilda hem för att i lugn och ro kunna göra sina läxor.

Jag och hon begav oss iväg och hon körde. Både jag och Jan tar körkort med henne men Jan har huvudansvaret.

Jag satte foten på extra bromsen och höll den beredd hela vägen.

Söndag förmiddag efter veneziansk var det rätt lungt på Fäbodavägen som annars kan vara ordentligt trafikerad. Och den slingriga och smala vägen kan vara riktigt knepig sådana dagar när alla, både bilister och cyklister söker sig till och från havet.

Färden gick bra och jag behövde aldrig trampa ner bromsen.

När vi så körde in på vår gård frågade jag om jag får bromsa, bara så att jag fick chansen att testa hur det känns och det fick jag.

Matilda sa: När du bromsade så åkte också min broms in. Det var något jag inte visste att det gör. Så bilskolläraren lärde sig också något nytt.

Därefter insåg jag att mitt högra ben som varit beredd med foten på bromsen hela vägen kändes väl spänd och skakig. Jag får ta det lite lugnare nästa gång och kanske vi inte väljer just Fäboda vägen då. 

Jag vattnade blommor, hämtade tidningarna och plockade undan lite där hemma innan jag åkte tillbaka till villan.

På tillbaka vägen körde jag via två butiker på jakt efter arbetssandaler för mina har spruckit, under själva sulan. Hittade dock inga jag var helt nöjd med men tog ett par för att ha något att sätta på fötterna på tisdag.

Tillbaka vid villan tog vi en liten tupplur, så skönt.

Därefter begav sig Jan på en cykeltur medan jag läste genom de senaste dagarnas öt, lokaltidningen.

Hugo och jag tog sen en långpromenad. Och den blev så pass lång så Jan kom efter sin cykeltur och hämtade oss med bil, från Storsand.


Sen promenerade jag där med lovsångsmusik ur fickan, från telefonen. Jag vandrade, njöt och bad.


Så ett tips till dig som läser, gå ut i Guds natur och prata med Honom, ibland går det enklare att be där än att göra det inomhus.

Och Jan kom tillbaka med ca 10 älgflugor efter sin skogspromenad i dag. Det är älgflugornas tid nu tills frosten kommer.

Nu kokar vi nypotatis och har satt på bastun, en fin kombination eller hur?

STYRK DÄRFÖR KRAFTLÖSA HÄNDER OCH SVAGA KNÄN. GÖR STIGARNA RAKA FÖR ERA FÖTTER, SÅ ATT DEN HALTANDE FOTEN INTE GÅR UR LED UTAN ISTÄLLET BLIR FRISK (Hebreerbrevet 12:12-13).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023