DOFTEN AV NYSTÄDAT

Man kan höra ibland någon säga att det är så härligt med "Doften av ett nystädat hem". Men jag har fått lära mig att ett nystädat hem doftar inte eller det behöver åtminstone inte dofta. För rent och dammfritt doftar ingenting, det är medlen som doftar.

I dag har vi inte ett nystädat hem men ett nystädat sovrum som doftar ingenting 👍 (ingen dammlukt, fotsvettsstrumplukt, Hugo gräs och sandlukt eller instängdlukt).

Luktfritt och rent.


Denna lediga dag hade jag tänkt göra ingenting, typ läsa min bok, koka mat, ta en sväng med Hugo och där var det då.
Men ofta är det de oplanerade dagarna som blir till de bästa städdagarna om orken finns.

I dag fanns den här, orken och intresset och det hem som knappt blivit städat under sommaren fick nu ett helt rum som är snyggt, rent, dammfritt och nybäddat.


Och mellan varven har jag även hunnit läsa, vara ut med Hugo, koka mat, haft kvalitetstid med barnen, tvättat massor av tvättar, vikt tvätt, cyklat iväg och inhandlat en begagnad gymnasiebok och en hel del annat smått och stort.


Och nu har jag också fixat till all mysbelysning i sovrummet så de säkert fungerar inför hösten och mörka kvällar.


Ja vissa dagar har man verkligen flyt, andra dagar inte alls.


Ja du såg rätt det stod en tallrik med sallad i fönstret, i fönstret som blivit tvättad på insidan, det fick räcka så denna gång.

Jag har också försökt att äta hälsosamt i dag liksom varje dag, ibland lyckas det bättre.
I dag åt jag sallad när jag blev sugen på något gott mellanmål, den stora portionen fyllde magen och sen var jag inte snål mera.

Ja som sagt ibland flyter det riktigt bra med allting, liksom idag.

Och till och med äppelträdet har visat sig från sin bästa sida någonsin för vi får så många äppel i år.


Månne det beror på att trädgårdsmästare Sandra var här i vår och beskärde trädet? Jajamän 👍.

Och för första året någonsin har jag lyckats få mina morsdagsrosor att växa, blomma och överleva.
Och ja det beror också alldeles säkert på blomgödningen som Sandra tipsade om.


Och naturligtvis har Jesus sitt finger med i allt. Han såg till så jag hittade den rätta trädgårdsmästaren som passar mig och mina ogräsrabatter m.m.

Dagens bibelord som jag fick (jag bad om ett bibelord både till mig och till er läsare och fick detta när jag tryckte på mannakornsappen) säger så klart vilken skillnad det kan vara i var och ens liv om vi har Herren i våra liv eller ej.

I dag har jag faktiskt känt mig som en liten glad kalv som fått springa ut på den gröna ängen tryggt intill mamma kon och alla kalvkompisarna.

Om du vet hur en kalv beter sig som får springa ut på grönbete 😊👍 ja då vet du vad jag menar. 

Dock ingen kalv längre utan en ståtlig och nyfiken ko.

MEN FÖR ER SOM FRUKTAR MITT NAMN SKALL RÄTTFÄRDIGHETENS SOL GÅ UPP MED LÄKEDOM UNDER SINA VINGAR. DÅ SKALL NI KOMMA UT OCH HOPPA LIKT KALVAR SOM SLÄPPS UR SITT BÅS (Malaki 4:2).



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023