YES

Om gårdagen var stånk och stön så började även denna morgon med lite stön innan den övergick till ett stort YES.
Stönet kom från att Hugo vaknade 4:50 och behövde ut och äta gräs, mådde tydligen illa. Sen kom vi in och jag hann somna om, men han vaknade igen kl.6:15 och samma procedur igen.
Efter det sov jag inte längre utan vilade en stund innan vi tog en tidig morgonpromenad i det kyliga men vackra vädret.


Vi gick via Aspegrens trädgård och hälsade på fåren.


Fåret kliade sig mot staketet.


Och ville gosa.





Det var så vackert.


Vi kom hem strax efter kl.8 och då hade både Jan och Matilda redan farit iväg. Och det var då som jag upptäckte dagens bästa, jag hade fått ett mail.
Om du läste mitt blogginlägg i går om mitt "julpyssel" så kan jag bara säga att jag fick godkänt 👍.

Efter en skön dusch blev det sen morgonmål, havregrynsgröt med mixade jordgubbar ute på trappan.


Klockan 11 skulle jag vara på jobb och idag fick Hugo åka till svärföräldrarnas, så kl.10 traskade vi iväg.
Jag tog även en sväng via Jakobstads gymnasium med ett papper som Matilda hade glömt.

I kväll var Jan på innebandy så Matilda 💗 kom med Hugo och mötte mig.
Hon sa att de hittat ännu en fästing på Hugo och på söndagkväll tog jag bort den andra på en vecka och nu igen, alltså så äckligt. Han har inte haft en enda på hela våren och sommaren men nu tre på en vecka.
De har nog troligtvis kommit på samma gång, får fortsätta att kolla igenom hans päls.


Nu kryper jag isäng för att orka upp imorgon, då skall jag till massören innan det blir jobb.
Avslutar med en vacker bild som jag tog idag.


TACK JESUS FÖR DAGENS STORA YES.

TACKA HERREN, FÖR HAN ÄR GOD, EVIG ÄR HANS NÅD (Psaltaren 118:1).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023