NY "MAN"

Vaknade upp till en varm och solig dag vid Maisansalo camping.
Ringde och gratulerade pappa som fyller 83 år idag 💗.
Sen blev det en promenad i den vackra närmiljön.






Plockade hallon på ett strå, sånt man hinner när man är ledig.


Hittade en fin båthamn med ett mysigt ställe högt upp.






Tillbaka vid husbilen blev det morgonmål och lite jobb för Jan innan vi drog vidare. 
På vägen stannade vi till vid Ikea och Jan gick in och fyndade billiga mattor, till ungdomarnas rum där hemma.


SKRATTA ELLER GRÅTA?
Medan jag och Hugo väntade i bilen fick jag ett meddelande av min syster som bor i Sverige.
Hon släktforskar och hade hittat info om vår familj. 
Hon skickade mig en minst sagt intressant länk och hon skrev:
- Nu var jag ju på bröllopet och vet vem som stod brudgum. Om inte hade man kanske börjat fundera 😉.

För uppgifterna som hon hade hittat visade att jag mycket riktigt hade gift mig 1995, men inte med Jan utan med en annan man.
Och denna man bor också i Jakobstad. 

Alltså jag fick mig dagens skratt 🤣. 
Men hur i all världen har någon kunnat skriva in denna information på ett släktforskarforum utan att vara helt säker på sin sak?

Som sagt skrattade jag gott och länge, men så där i efterhand är det ju inte så kul alls.
Jag fick tag på mannens telefonnummer av en väninna 👍och skrev ett sms till honom och skickade också länken.
I skrivandes stund har jag inte hört något av honom och vet ju inte om jag kommer att göra det heller. Men det kändes ändå rätt att informera honom 👍😉.

Bad syrran kolla upp vem som satt in dessa uppgifter och ifall hon har möjlighet att gå in och ändra dem. Skulle kännas bättre så 😀👍.
Slipper inte själv in på sidan utan att skapa ett konto.


RESAN FORTSATTE
När min man "Jan" 😀💗😉 kom ut från Ikea körde vi vidare.
Vi stannade till vid en Hesburger och köpte mat som vi åt i bilen.

Körde så vidare till Kankaanpää camping och här ska vi sova denna natt.


Här har vi skapat många fina minnen genom åren när vi campat med barnen.

Efter en promenad kring området kokade jag kaffe till oss och kycklingbullar till Hugo.


Sen har vi njutit på utsidan.


Och blommor, lyktor, mattor, filtar och möbler är fram, allt för den bästa mysfaktorn 👍.


Och solen har tittat fram ibland.



Sämre kunde man ha det. 


INGET DOLT SOM INTE SKALL KOMMA FRAM
I bibeln står det att det finns ingenting i våra liv som inte skall komma fram.
En dag skall vi alla stå inför Herren och Han vet allt om dig och mig.
Därför är det så oerhört viktigt att vi var och en har allt på klart med Herren. Att vi varje dag reder upp sånt som blivit fel, att vi bekänner, ber om förlåtelse och ber om vägledning framöver för att gå på rätt väg i livets alla förhållanden.

Nu är det ju så att jag bara gift mig en gång i livet och med min älskade man Jan 💗och många vittnen har vi på det 💗😊 men det viktigaste vittnet är ju ändå Jesus själv.

Men tänk om det inte vore så, tänk om det vore som i en film att jag gift mig tidigare och lever ett dubbelliv i två familjer, hur tror du att det skulle gå för mig då den dag jag står inför Herren vid himlens port?

Är du beredd att stå inför Herren? 
Det är ingen skrämmande tanke om man har allt på klart med Herren 😊💗.

Nu kanske du inte lever ett dubbelliv 😉 men vilket liv du än lever så syndar du, liksom jag. För alla syndar, gör fel och behöver reda ut det med Herren.
Vi tänker elaka tankar, vi säger dumma ord och vi gör elaka och själviska saker. Och ibland är det just det där som vi inte gör som är själva synden.

I dagens värld är just det en stor synd att vi alla vill leva kvar i vår bekvämlighetszon och vägrar se alla dem som behöver vår hjälp, vår tid, våra pengar, våra händer och våra tankar och böner.

Jesus är den som kan och vill rena oss från all synd och hjälpa oss vidare på den rätta vägen.
Och det är här som nåden kommer in. När vi ber om förlåtelse med ett uppriktigt hjärta då förlåter Jesus oss. 
Det som är förlåtet är för alltid förlåtet. 

Men här får vi komma ihåg något det skrivits en hel del om att ex kristna syndar och ber sen om förlåtelse på söndag och fortsätter i samma spår. 
Är det verkligen så? 
Det kan vara så för alla kristna är ju bara människor också.
Men sällan är det så enkelt som människor vill tro.

En kristen vill aldrig fortsätta i samma spår, men alla kämpar vi med olika saker som kan dra oss tillbaka i samma dåliga och syndiga spår igen. 
Skillnaden ligger i om vi vill bort från synden eller ej, och det vill nog varje kristen människa. 

Men Gud förlåter ALLT när vi ber om förlåtelse, det kan vi alltid lita på. 
Har du bett om förlåtelse är du fri och förlåten.

Men har vi ex stulit något ja då måste vi ju ge det tillbaka, har vi söndrat något får vi återställa det, har vi sårat någon behöver vi be den personen om förlåtelse o.s.v.
Att vi blivit förlåtna betyder inte att vi sen får göra precis hur vi vill.

Men ja Jesus förlåter allt och alltid om vi ber med ett uppriktigt hjärta.


DET FINNS INGET DOLT SOM INTE SKA UPPENBARAS, OCH INGET GÖMT SOM INTE SKA BLI KÄNT. DÄRFÖR SKA ALLT SOM NI SAGT I MÖRKRET HÖRAS I LJUSET, OCH DET SOM NI VISKAT I ÖRAT I ENRUM ROPAS UT PÅ TAKEN (Lukasevangeliet 12:2-3).

OM VI BEKÄNNER VÅRA SYNDER, ÄR HAN TROFAST OCH RÄTTFÄRDIG, SÅ ATT HAN FÖRLÅTER OSS VÅRA SYNDER OCH RENAR OSS FRÅN ALL ORÄTTFÄRDIGHET (1 Johannesbrevet 1:9).

DÖM INTE, OCH NI SKALL INTE BLI DÖMDA. FÖRDÖM INTE, OCH NI SKALL INTE BLI FÖRDÖMDA. FÖRLÅT, OCH NI SKA BLI FÖRLÅTNA (Lukasevangeliet 6:37).








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023