LÄTT I HJÄRTAT

Skolstarten gick bra och dottern var nöjd efter den trevliga dagen.
Hon och ca tjugofyra andra elever fungerar som tutorer, de som skall välkomna och hjälpa första års eleverna med ett som annat.


Och Mikael har bestämt sig för att åka till Umeå först på söndag och det gör mig så otroligt glad och lätt i hjärtat.

Och jag somnar i kväll med en tandstensfri mun och med en ny plomb, så vi har mycket att vara tacksamma för även i dag.


I KVÄLL
Vandrade hem efter jobbet efter kl.21 och väntade som vanligt Jan som skulle komma med Hugo och möta mig.
Medan jag vandrade tog jag några foton (vilka syns lite här och där i dagens blogginlägg).

På långt håll kunde jag se Jan men han hade också någon med sig, förutom Hugo.



I kväll kom också dottern och möta mamma, oj så glad jag blev 💗.
Sen traskade vi hemåt och på den sträckan hinner vi alltid prata om alltmöjligt och likaså i kväll.



Väl hemma fortsatte Jan med dörrprojektet. 


Vi har tagit nya tag nu igen efter sommaren i hopp om att få den nya sovrumsdörren på plats som i sin tur betyder att vi kan sätta in det nya golvet och alla lister som ännu saknas.

Det är många lager färg som vi jobbar med.


Men det går åt rätt håll.


Jag vattnade uteblommorna och sen gick Matilda och jag och hämtade varsitt äpple från äppelträdet och mumsade. Jag upptäckte igår att äpplena redan är mogna och de är så goda.

 

Godnatt från mig och ta hand om dig!

OCH TACK JESUS, TACK för så mycket i dag igen.



DU FÖRVANDLADE MIN KLAGAN TILL DANS, DU TOG AV MIG SORGENS DRÄKT OCH KLÄDDE MIG I GLÄDJE. DÄRFÖR SKALL MIN SJÄL LOVSJUNGA DIG UTAN ATT TYSTNA. HERRE, MIN GUD, JAG VILL TACKA DIG FÖR EVIGT (Psaltaren 30:12-13).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023