ETT LÅNGT SAMTAL

I dag begav sig ett av de årliga samtalen, de som sker ungefär fyra gånger/ år. 
Då behandlar vi allt och lite till.
Däremellan sker de vanliga och mycket kortare samtalen när vi också på något sätt lyckas behandla allt och lite till.


Under dagens pratstund hann vi också med en hel del annat, samtidigt.
Ja vi lyckas faktiskt vara närvarande i samtalet samtidigt som vi gör annat.
Men ibland krävs det total tystnad eller stillhet för vissa ämnen, vi liksom anpassar oss.

Jag var ute på långpromenad med Hugo när jag fick samtalet och där började det.
Jag vandrade hemåt och pratade.
Kom hem, slängde av mig skorna, satte solstolen i viloläge och intog en bekväm ställning medan samtalet fortsatte.

I något skede gick jag runt på gräsmattan, kom fram till äppelträdet och plockade ett härligt rött äppel som jag sedan åt mellan orden och meningarna.


Blev sen sugen på kaffe och gick in för att hälla upp en kopp av det avkallnade kaffet vilket jag kokat innan promenaden. Älskar också kalla kaffedrycker.

I samma veva värmde jag Hugos mat tog ut den och satte mig på gräsmattan, lirkade igång honom och fick i honom hela två bullar 👍.
Gick in för att tvättade händerna med telefonen fastklämd mellan örat och axeln.

Gick så ut igen, sjönk ner i trädgårdsgungan och återgick till kaffet.
Kontakten bröts så det blev att återgå till solstolen varvid samtalet upptogs igen.

Satt där en god stund medan ögonen föll på gräset som växt sig högt vid sidan av mina grusgångar.
Det höga gräset ville falla över dem så jag började dra av lite här och där och plötsligt hade jag rensat väldigt mycket.


Man kan liksom vika upp gräskanten, ifall gräsklipparen inte tagit tillräckligt nära 😉.





Och i något skede var jag också in på toaletten och uträttade behov, spolade och tvättade händerna, ja det går också fint när man har örat och axeln i skick 👍😉.

Vad svägerskan gjorde under samtalets gång vet jag inte desto mera förutom att hon i något skede åtminstone hade placerat sig mitt i bärbuskarna och säkrade familjens c- vitamin förråd inför vinterhalvåret.

Det är inte alla samtal där jag samtidigt äter, fixar och donar medan jag lyssnar och pratar. Oftast gör jag det inte alls, men just med dig gör jag det, eftersom vi gör det båda två och eftersom våra årliga samtal pågår så länge.


Hugo fick också lite lek och bus med bollen under samtalets gång.


TACK JONNA 💗 min kära svägerska för dagens samtal. Tänk att vi får ha varandra och vill ha varandra. Tack för den vänskap som är vår.


Kanske någon undrar hur länge dagens samtal pågick? 
Samtalet pågick i ungefär 2 h.

Och det allra finaste med vår vänskap är att vi inte bara delar livet, vi delar också tron på Jesus och vi bär varandra i bön, alltid.

Jag har många kristna systrar och jag är så tacksam för var och en av er 💗.





DETTA ÄR MITT BUD: ATT NI SKA ÄLSKA VARANDRA SÅ SOM JAG HAR ÄLSKAT ER (Johannesevangeliet 15:12).






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

VÅR MALTIPOO HUNDVALP HUGO

ROLIGA TIPS PÅ HUR MAN FÅR BARNEN ATT ÄTA

NYÅRSAFTON 2023